کاهش 10 درصدی مقدار نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش 10 درصدی مقدار نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی این استان خبر داد.

حسن براتی زاده اظهار کرد: با توجه به برنامه های سازمان غذا و دارو در خصوص کاهش سرانه مصرف نمک روزانه افراد جامعه و به منظور ارتقای سلامت، کاهش 10 درصدی نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا از سال 95 این دستور العمل به همه واحدهای تولید نان صنعتی و نیمه صنعتی در استان ابلاغ شد و این واحدها در بازه های زمانی مختلف توسط کارشناسان غذا پایش شده و گزارش آن هر 6ماه به اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ارسال می شود.

مصرف نمک در ایران دو برابر متوسط جهانی

طبق تحقیقات انجام شده، هر ایرانی در سال 6 کیلوگرم نمک مصرف می کند، این در حالی است که متوسط آن در جهان سه کیلوگرم است، یعنی دوبرابر متوسط جهانی در ایران نمک مصرف می شود.

در استان خراسان شمالی افزون بر یک هزار واحد نانوایی وجود دارد که سالانه 120 هزار تن آرد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان مصرف می شود.

خراسان شمالی براساس آخرین آمار اداره ثبت و احوال 864 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 50 درصد در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس