صادرات 30 میلیون دلاری کیوی مازندران به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: در سال جاری یک سوم کیوی تولیدی دراین استان به ارزش 30 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد درنشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ساری افزود: دراین مدت حدود 56 هزار تن از 180 هزار تن کیوی تولیدی در مازندران صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات کیوی با رشد روبرو بوده اظهارداشت: حدود 10 درصد از مجموع ارزش صادرات غیر نفتی این استان را کیوی به خود اختصاص داد.

** رشد 6 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی مازندران

مدیرکل گمرکات مازندران گفت که درمجموع درسال جاری 303 میلیون دلار کالای غیر نفتی مازندران به کشورهای هدف صادراتی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد ارزش صادرات بیشتر شد.

یوسفی نژاد حجم کالای غیرنفتی صادراتی مازندران را به خارج از کشور 513 هزار تن اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد حجم صادرات کمتر شد.

عراق، افغانستان، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس ، کشورهای سی ای اس و ترکیه از کشورهای هدف صادراتی مازندران در سال جاری بودند.

** واردات 676 میلیون دلاری کالای خارجی به گمرکات مازندران

مدیرکل گمرکات مازندران گفت که درسال جاری 2 میلیون و 166 هزار تن به ارزش 676 میلیون دلار کالای غیر نفتی و مواد اولیه از خارج کشور به گمرکات مازندران رسید.

یوسفی نژاد اظهارداشت : ارزش ارزی و حجمی کالاهای وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد بیشتر شد که بیشترین واردات نیز از روسیه با 232 میلیون دلار بود.

چربی غیراسیدی، چوب و روغن از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران در سال جاری بود که بیشترین واردات از گمرک آمل است.

در سال گذشته در مجموع 560 میلیون دلار کالای غیر نفتی مازندران از گمرکات این استان به خارج کشور صادر شدامابرآورد شده که ارزش صادرات کالاهای تولیدی استان با احتساب آمار سایر استان های کشور یک میلیارد دلار بوده است.

در سال قبل لبنیات حدود نیمی از ارزش صادرات غیر نفتی را در مازندران به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس