لزوم ريشه يابي بي اعتمادي کشاورزان به بيمه محصولات

رئيس کميسيون کشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق بازرگاني تهران مي گويد استفاده نکردن و اعتماد نداشتن کشاورزان به بيمه محصولات نيازمند ريشه يابي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، کاوه زرگران درباره استفاده نکردن کشاورزان از بيمه محصولات گفت: اين موضوع بيشتر ناشي از عدم اعتماد و اطمينان به شرکت هاي بيمه در زمان وقوع خسارت است و حتما بايد ريشه يابي شود.
وي به خسارت سنگين سرمازدگي مرکبات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بيشتر باغداراني که سال گذشته محصول مرکبات آنها دچار سرمازدگي شده بود، فاقد بيمه بودند.
عضو هيات نمايندگان اتاق تهران ادامه داد: کشاورزان و باغداران نسبت به حق بيمه پرداختي و همچنين دريافت خسارت در صورت وقوع هر حادثه اي بي اعتماد هستند؛ اين در حالي است که در زمان وقوع خسارت، بيمه مي تواند نقش محوري خود را براي جبران خسارت ايفا کند.
زرگران با اشاره به اقدام دولت در پرداخت بخشي از خسارت هاي وارد شده به باغ هاي مرکبات در سال گذشته ،گفت: بهتر است دولت اقداماتي را براي تشويق و ترغيب کشاورزان به استفاده از بيمه انجام دهد و همزمان قوانين حمايتي در اين رابطه با اصلاح کند.
رئيس کميسيون کشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق تهران پيشنهاد داد از آنجايي که دولت در زمان وقوع خسارت هاي سنگين ناچار است نقش حمايتي از کشاورزان را برعهده بگيرد، تمامي کشاورزان را مکلف به داشتن بيمه نامه کرده يا برنامه هاي تشويقي در اين زمينه در دستور کار قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس