حالا می توانید طعم لیموناد را هم از طریق اینترنت ارسال کنید

لیموناد الکتریکی
پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور با استفاده از سیستمی از الکترودها و سنسورها توانستند ظاهر و مزه‌ی لیموناد را به لیوان آب انتقال دهند. آن‌ها از سنسورهای رنگ و PH برای دستیابی به رنگ لیموناد و اسیدیته‌ی آن استفاده کردند و سپس این اطلاعات را به الکترودهایی درون آب مقطر انتقال دادند. جوانه‌های چشایی شخص آزمایش‌کننده توسط الکتریسیته‌ی الکترودهای دریافت‌کننده تحریک شد و چراغ‌های LED، رنگ لیموناد را ایجاد کردند.
هدف از این آزمایش، فراهم کردن این امکان برای مردم است تا وقتی از هم دور هستند نیز تجربه‌های حسی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. نیمشا راناسینگ، از پژوهشگران این تیم می‌گوید:
مردم همیشه از نوشیدنی‌هایشان عکس می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. اگر می‌توانستید مزه را هم آپلود کنید، چه می‌شد؟ هدف ما دستیابی به این نقطه است.
واقعیت مجازی و تجربه‌ی به اشتراک گذاشته‌شده
اعضای تیم، نوشیدنی دیجیتال خود را با ۱۳ تِستر که نمی‌دانستند لیموناد موردنظر واقعی است یا نه، آزمایش کردند. لیمونادهایتست‌شده، سفید کدر، سبز یا زرد بودند. در ابتدا داوطلبان یاد گرفتند زبانشان را بر لبه‌ی لیوان بگذارند و نوشیدنی را بنوشند. این تماس باعث می‌شد آن‌ها شبیه سازی الکتریکی را تجربه کنند. سپس آن‌ها نوشیدنی‌ها را آزمایش می‌کردند و به هر یک براساس اینکه چقدر ترش به نظر می‌رسید و در واقعیت چقدر ترش بود، امتیاز می‌دادند.
به طور متوسط، تسترها گزارش کردند که لیموناد واقعی از لیموناد مجازی ترش‌تر بوده است (ممکن است به خاطر روشنی LED-ها بوده باشد). آن‌ها فکر می‌کردند که لیموناد مجازی با توجه به رنگ کدرش باید ترش‌تر باشد. با توجه به اینکه ایجاد تجربه‌ی چشایی بدون ایجاد بوی متناسب با آن، فرایندی ناقص است؛ این گروه تصمیم گرفته است راهی برای شبیه سازی بویایی نیز توسعه دهد. راناسینگ در این باره می‌گوید:
شبکه‌های اجتماعی مانند نوک کوه یخی فناوری هستند. نوشیدنی‌های مجازی می‌توانند به مردم کمک کنند تا نوشیدنی‌های قنددار را بدون تأثیر مخرب بر قند خون یا دندان‌هایشان تجربه کنند. این فناوری، تعامل ما با یکدیگر و تجربه‌های به اشتراک گذاشته‌مان را تغییر خواهد داد. بسیاری از پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی، این ایده را پذیرفته‌اند : فیسبوک آکیلوس را به‌عنوان پلت‌فرمی جدید در ارتباط همه‌جانبه با استفاده از واقعیت مجازی به خدمت گرفته است. در حالت ایده‌آل، چنین فناوری به ما امکان می‌دهد چیزی بیش از خاطرات را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذاریم. ما می‌توانیم چیزهای جدید را با یک دیگر تجربه کنیم، حتی اگر در یک مکان نباشیم.

2 دیدگاه برای “حالا می توانید طعم لیموناد را هم از طریق اینترنت ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس