حمایت وزارت صنایع از توسعه تولید محصولات ارگانیک در کشور

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دهمین جشنواره محصولات ارگانیک در تهران، از آمادگی این وزارت خانه برای حمایت از توسعه تولید محصولات ارگانیک در کشور خبر داد.
مهدی صادقی نیارکی، مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دهمین جشنواره محصولات ارگانیک در تهران با اشاره به ضرورت افزایش تولیدات ارگانیک گفت: برای حمایت از تولید ارگانیک، وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن علاقه‌مندی به واگذاری بخشی از مسئولیت‌های خود به بخش خصوصی، تمایل دارد تا از منابع اطلاعاتی آن‌ها به عنوان اطلاعات پایه دقیق در برنامه‌ریزی‌های خود بهره ببرد.

صادقی نیارکی با تاکید بر نقش بازار مصرف برای محصولات ارگانیک افزود: این آمادگی وجود دارد که در برندسازی و بازار‌های مصرف جدید برای محصولات ارگانیک با بخش خصوصی و دیگر نهاد‌های ذی ربط همکاری کنیم.

مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهمیت محصولات ارگانیک برای شهروندان گفت: جشنواره محصولات ارگانیک به نوعی فستیوال تولیدکنندگان این محصولات است و با توجه به اهمیت این محصولات برای شهروندان، تمایل داریم نظرات و پیشنهادات فعالان این عرصه را شنیده تا در برنامه‌ریز‌ی‌های کلان مد نظر قرار دهیم.

صادقی نیارکی به تاثیرات فرهنگی جشنواره محصولات ارگانیک اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات در کنار توجه و تشویق تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، یک کار فرهنگی در اصلاح سبک غذایی شهروندان محسوب می‌شود و هر چه این نوع جشنواره‌ها و همایش‌ها بیشتر برگزار شود تاثیرات فرهنگی آن بر شهروندان بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگرچه قیمت محصولات ارگانیک نسبت به محصولات مشابه غیر ارگانیک بیشتر است، اما با توجه به تاثیر آن بر سلامت شهروندان باید گفت: مقرون به صرفه است، زیرا هزینه پیشگیری همیشه کمتر از درمان است.توسعه

گفتنی است، دهمین جشنواره محصولات ارگانیک که از تاریخ ۲۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت: وگو آغاز به کار کرده است تا اول دی ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس