رکورد زنی جدید روسیه در صادرات مواد غذایی

صادرات غذایی روسیه به مدد تقاضای جهان برای گندم این کشور، سیر صعودی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، آمار مرکز صادرات روسیه نشان می دهد صادرات غذایی این کشور سال میلادی گذشته ۲۵ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۲ بود و به ۱۹ میلیارد دلار رسید.

این میزان بالا عمدتا به دلیل صادرات گندم و ماهی منجمد بود و البته حجم صادرات شکر نیز افزایش داشت.

بزرگترین صادرکننده گندم جهان در سالهای اخیر که محصول پررونقی را با قیمتهای جذاب برداشت کرده، سهم بیشتری از بازار جهانی را تصرف کرده است و پیش بینی می شود میزان صادراتش در فصل زراعی جاری نیز رکورد دیگری بر جای گذارد. حدود نیمی از کشورهای جهان از روسیه گندم خریداری می کنند. مسکو به تلافی تحریمهای غربی، تلاش کرده است وابستگی خود به واردات کشاورزی را کاهش دهد.

صادرات پررونق

انتظار می رود روسیه در فصل زراعی جاری رکورد بالایی گندم صادر کند.

به گفته آندری سیزوف، مدیرکل شرکت مشاوره “ساو ایکان”، قیمت بالاتر گندم نیز به روسیه کمک کرد سال گذشته درآمد بیشتری از فروش غذایی کسب کند. این کشور صادرات محصولاتی مانند شیرینی‌جات و شکر را نیز افزایش داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بزرگترین بازار صادراتی برای گندم روسیه، مصر بوده که میزان بالایی از این غله را برای تامین نیاز جمعیت ۹۵ میلیون نفری خود وارد می کند. این کشور سال گذشته از چین به عنوان بزرگترین خریدار غذایی روسیه سبقت گرفت و پس از آن کشورهای چین، ترکیه، کره جنوبی و قزاقستان به عنوان بزرگترین واردکنندگان گندم روسیه قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس