مصرف مغز گردو برای بیماران دیابتی مفید است

متخصص طب ایرانی با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت افراد ، گفت: مغز گردو بسیار مغذی و سرشار از املاح معدنی و ملین است و برای افراد دیابتی نیز توصیه می شود.

دکتر محمد عسکرفراشاه در یادداشتی که روزیکشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشت: مغز گردو بسیار لطیف و به هضم غذا کمک می کند و از داروهای مقوی معده به شمار می رود.
ادامه مطلب به این شرح است: خوردن گردو با انجیر کوبیده در رفع یبوست افراد بسیار موثر و به عنوان ضد سم محسوب می شود. گردو از داروهای بسیار خوب جهت تقویت مغز به شمار می رود و در رفع فراموشی کمک کننده است و با انجیر و مویز در افراد با سن بالا توصیه می شود و جهت تقویت بارداری نیز مفید است.
گردو میوه درختی است و سه پوست دارد که هرکدام خواص خاص
خود را دارد، مثلا پوست سبز آن در رنگرزی استفاده می شود،
قسمت خوراکی آن مغز است که ترکیبات روغنی بسیار غنی و سرشار از ویتامین های A، Bو E و از همه مهمتر املاحی نظیر آهن، روی، فسفر و مس دارد.
از دیدگاه طب سنتی گردو در درجه دوم گرمی و در درجه اول خشکی قرار دارد هرچه خشک شود حرارت آن زیادتر شده و از رطوبت آن کاسته می شود.
خوابیدن در زیر درخت گردو با توجه به متصاعد شدن برخی ترکیبات فرار از درخت آن توصیه نمی شود.
روغن گردو جهت بیماری های سر درد و فلج و درد مفاصل ناشی از سردی توصیه می شود .
مصرف زیاد گردو موجب جوش صورت و بیماری های ناحیه دهان (ورم لوزه ها و بثورات دهانی)می شود و مصلح آن آب انار و رب انار است همان کاری که مادران با تجربه هنگام پخت خورشت فسنجان انجام می دهند و از دیگر مصلحات گردو نوشیدن شربت سکنجبین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس