ترکیه در جنوب ایران گلخانه‌ های مدرن احداث می‌ کند

اتحادیه مرکزی تعاونی‌ های روستایی و کشاورزی ایران با شرکت‌ های ترکیه‌ای تفاهم‌ نامه‌ای را برای احداث گلخانه‌های مدرن و تولید بذر کیفی محصولات سبزی و صیفی و ذرت در جنوب کشور به امضاء رساند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌ های روستایی و کشاورزی ایران با اعلام این خبر، افزود: توسعه واحدهای گلخانه‌ای به‌ عنوان راهکاری برای مدیریت و کاهش مصرف آب به‌ ویژه در مناطق کم‌آب جنوب کشور مطرح است از این رو از سال گذشته مذاکراتی با شرکت‌ های فعال در حوزه گلخانه کشور ترکیه داشتیم تا از توان علمی، تکنولوژی آنها بهره‌ مند شویم.

محمدرضا رئیسی‌ نژاد افزود: پیگیری‌های انجام‌شده منجر به امضای تفاهم‌ نامه‌ای برای احداث گلخانه‌ های مدرن و همچنین جذب سرمایه‌ گذاری این کشور برای تولید بذر سبزی و صیفی و ذرت در کشور شده است.

وی بیان کرد: اطلاع از آخرین روند تولید محصولات گلخانه‌ای کشور ترکیه بخشی دیگری از تفاهم‌ نامه‌ای است که با این شرکت‌ ها امضاء رسید.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌ های روستایی و کشاورزی ایران، ترکیه را یکی از کشورهای موفق در صادرات محصولات کشاورزی برشمرد و ادامه داد: بهره‌ مندی از برنامه‌ های کشور ترکیه در جهت صادرات محصولات گلخانه‌ای موضوعی بود که با شرکت‌ های ترکیه ای مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

رئیسی‌نژاد اظهار کرد: فعالیت مشترک در حوزه صادرات محصولات گلخانه‌ای از دیگر خواسته‌ های بود که طی روند امضای تفاهم‌ نامه با شرکت‌ های ترکیه‌ای مورد بحث قرار گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که حجم سرمایه‌ گذاری و مساحت در نظر گرفته شده برای احداث گلخانه ها و تولید بذر این محصولات چقدر است، یادآور شد: هیچ سقفی برای سرمایه‌ گذاری و محدویتی برای واگذاری زمین وجود ندارد و به هر میزان که شرکت‌ های ترکیه‌ای مایل باشند زمین در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رئیسی‌ نژاد در پایان گفت: تبادل کارشناسان ایران و ترکیه و تبادل تجربیات دو کشور می‌تواند زمینه‌ ساز تحول کشاورزی در جنوب کشور را فراهم کند و دو کشور ایران و ترکیه تأمین‌ کننده فرآورده‌ های غذایی کشورهای مشترک‌المنافع، افغانستان، عراق و روسیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس