ایران و بلاروس بر توسعه همکاری ها در حوزه کشاورزی تاکید کردند

 راههای توسعه و گسترش همکاری های ایران و بلاروس در زمینه کشاورزی در دیدار «مصطفی اویسی» سفیر ایران در مینسک با « آناتولی خوتکو » وزیر کشاورزی این کشور مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش روز چهارشنبه سفارت ایران در بلاروس ؛  در این دیدار سفیر کشورمان با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های ایران در عرصه کشاورزی اظهار داشت : باتوجه به ظرفیت های بسیار خوب ایران در زمینه کشاورزی ؛ بخش های دولتی و خصوصی آماده تامین نیازمندی های بازار بلاروس در حوزه میوه، مرکبات، شیلات، خشکبار، سبزی و صیفی جات هستند.

اویسی با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و “اتحادیه اقتصادی اوراسیا” از آبانماه سالجاری گفت که در واقع کاهش و حذف تعرفه صادرات بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی ایران ، فرصت مناسبی برای تامین نیازمندی های بلاروس در این حوزه است.

« آناتولی خوتکو» وزیر کشاورزی بلاروس نیز در این دیدار با تبیین توانمندی های کشورش در حوزه کشاورزی و همچنین امکان تامین برخی نیازمندی های متقابل ، ظرفیت مناسب تولید و صادرات محصولاتی از قبیل گوشت گوساله، کره، برخی غلات و … را  از جمله زمینه های توسعه همکاری ها برشمرد.


طرفین در این دیدار با ارزیابی توافقات گذشته دو کشور در قالب مذاکرات کارگروه مشترک همکاری های کشاورزی، برنامه های آتی از جمله امضای توافقنامه قرنطینه و حفظ نباتات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


یادآور می شود پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور ظرف یکماه آینده در مینسک برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس