صادرات یک میلیارد دلاری صنعت غذا

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در صنعت غذا داشتیم که امسال این رقم بیشتر خواهد شد.
محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در اولین همایش صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی و خدمات فنی مهندسی پزشکی اظهار کرد: تولید کنندگان در خط اول نبرد و مجاهدت در شرایط تحریم قرار دارند و ما شاهد آن هستیم که هر روز استکبار جهانی توطئه جدیدی را برای ایجاد ضربه به کشور پیاده می‌کند و روزی نیست که ما شاهد مضیقه و تنگنا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نباشیم؛ دشمن دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن را مورد هجمه قرار داده است چرا که اگر در این حوزه فشار وارد کند تحمل پذیری مردم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به ظرفیت بالای صنعت تجهیزات پزشکی ایران بیان کرد: ما شاهد آن هستیم که در حوزه دارو و تحهیزات پزشکی محصولات هایتکی که در مرز علم و دانش قرار دارند تولید می‌شود و ویترینی از محصولات هایتک بسیار پیچیده مصرفی و غیرمصرفی تولید شده است.

شانه ساز گفت: در حوزه دارو سرمایه اندکی قبل از انقلاب اسلامی داشتیم که به صورت گسترده پس از انقلاب اسلامی رشد پیدا کرد ما در حوزه ماده اولیه دارویی پیش از انقلاب صفر بودیم اما در این حوزه با سرعت بیشتری نسبت به تجهیزات پزشکی حرکت کردیم. در حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل آنکه قدمت و عمق دانش ما کمتر بوده است به اندازه دارو رشد نکردیم اما به طور حتم می‌توانیم در حوزه تجهیزات پزشکی نیز شاهد رشد باشیم.

صنعت کیک و کلوچه، رشد کرده است

شانه ساز به جاسازی قرص در کیک‌ های خوراکی اشاره کرد و گفت: صنعت کیک و کلوچه ما بسیار رشد کرده است و سه میلیون و ۲۰۰ هزار شاغل مستقیم دارد.

او با بیان اینکه ما پارسال یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در صنعت غذا داشتیم، تصریح کرد: امسال این رقم به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید، اما شاهد آن بودیم که در فضای مجازی تصاویری از جا سازی قرص در کیک‌ ها منتشر شد و باید توجه داشت که این کیک‌ های دست کاری شده همه به منظور ضربه زدن به صنعت غذا وارد بازار شده بود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: دستگاه‌ های امنیتی به موضوع جاسازی قرص در کیک‌ های خوراکی ورود کرده‌اند و به قدری قدرت دارند که به نظر من می‌توانند منشأ آن را کشف کنند این هجمه به صنعت غذا به آن دلیل بود که ما در صادرات غذا که صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود موفق بودیم و دشمنان این حوزه را هدف قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس