آمار تخلف واحدهای صنفی در 7 ماه نخست سال

وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد براساس بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در مدت هفت ماهه امسال، ۱۸۷ هزار فقره تخلف واحدهای صنفی کشف شد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته که ۱۶۰ هزار فقره بود، افزایش ۱۶.۹ درصدی را نشان می دهد.

برپایه اطلاعات آماری وزارت صنعت، میزان بازرسی انجام شده در دوره یاد شده، دو میلیون و ۲۵۱ هزار فقره بود که نسبت به هفت ماهه ابتدایی ۹۷ که رقم دو میلیون و ۲۱ هزار فقره بود، رشد ۱۱.۴ درصدی دارد.

همچنین میزان رسیدگی به شکایات مردمی هم در هفت ماهه امسال (منتهی به مهرماه) به رقم ۸۶ هزار فقره بود که نسبت به رقم ۱۰۳ هزار فقره دوره هفت ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۱۶.۵ درصدی را نشان می دهد.

طبق این گزارش همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در ارتباط با جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف در حوزه نظارت بیشتر بر بازار جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان درحال اجرا است.

در این گزارش تاکید شده است: نظارت در حوزه تجارت الکترونیکی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی نیز از این امر مستثنی نیست. از آنجایی که کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی همواره بهترین عملکرد را در حوزه تجارت الکترونیکی داشته‌اند، نیاز است که در این شرایط خاص نیز همچون گذشته برای ایجاد آرامش در سطح بازار و عملکردی مطلوب، فضایی مناسب و رو به رشد را در فضای کسب و کار آنلاین شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس