احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در اردبیل

اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از مجتمع گلخانه‌های در دست اجرا و آماده بهره‌برداری پارس‌آباد مغان افزود: این مجتمع گلخانه‌ای هزار و ۵۰۰ هکتار را در برمی‌گیرد که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن واگذار شده و حدود ۱۱۰ هکتار از آن نیز در دست اجراست که ۲۰ هکتار نیز بزودی واگذار شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل با قدردانی از زحمات فرمانداران و مسوولان خدمات‌رسان بویژه مجموعه جهاد کشاورزی استان گفت: این مجتمع گلخانه‌ای با هدف صادرات‌محور در دست اجراست.

وی تشریح کرد: برای اینکه پیشگیری از بروز مشکل در فروش محصولات گلخانه‌ای تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران تولید ،خط ریلی جمهوری آذربایجان با ایران نیز در دست اقدام است که امیدواریم با بهره‌برداری از این خط راه‌آهن بتوانیم زمینه‌های توسعه و رشد وشکوفایی تولیدات محصولات گلخانه‌ای در استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

او در زمینه وضعیت اشتغال‌زایی این طرح عظیم نیز افزود: بررسی‌ها و نظرات کارشناسان حکایت از این دارد که به ازای هر هکتار برای پنج تا هفت نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و دست‌اندرکاران و صاحبان گلخانه‌هایی که در سطح ۱۰ تا ۵۰ هکتار می‌باشد باید ضمن رعایت استانداردهای لازم در احداث سازه‌های مربوطه حتی بعد از افتتاح در شاخص‌های مهم بسته‌بندی ، تامین نیاز داخلی و استانداردسازی نهایت جدیت و دقت را اعمال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس