ارتباط بین سردرد میگرنی و گردن درد

اگر در هنگام حمله میگرن غالباً گردن درد دارید، ممکن است از خود بپرسید که آیا این نشانه وجود موضوعی جدی‌تر است یا احتمالاً میگرن نیست.

اگرچه دلایل اساسی دیگری برای گردن درد می‌تواند همراه با سردرد باشد، اما این یک علامت شایع سردردهای میگرنی است. همچنین ممکن است گردن درد با انواع مختلف سردرد غیر از میگرن همراه باشد.

آیا گردن درد از علائم میگرن است؟

می‌تواند یکی از علائم زیادی باشد که در میگرن تجربه می‌شود و گردن درد اغلب در همان طرف سردرد است. بنابراین، اگر فردی در هنگام حمله میگرن دچار سردرد سمت راست شود، در ناحیه سمت راست گردن دچار گردن درد و گرفتگی خواهد شد.

میگرن مزمن سردردی است که هر روز بیش از سه ماه در ۱۵ روز یا بیشتر رخ می‌دهد. تقریباً ۸۰ درصد از افراد مبتلا به میگرن مزمن گردن درد را به عنوان یک علامت همراه دارند.

در مورد اینکه آیا گردن درد باعث حمله میگرن می‌شود یا یک علامت است، بحث هایی وجود دارد. در مطالعه‌ای از الکترومیوگرافی برای اندازه‌گیری فعالیت در عضله ذوزنقه هنگام استراحت، استرس ذهنی و فعالیت بدنی در افراد مبتلا به میگرن در مقایسه با افراد دیگر استفاد شد. محققان به این نتیجه رسیدند که گردن درد بیشتر از علائم میگرن است.

گردن درد می‌تواند با سردردهای تنشی همراه باشد

سردردهای از نوع تنشی می‌توانند در نتیجه کشش یا انقباض عضلات گردن و پوست سر باشند. استرس، افسردگی، آسیب به سر، اضطراب و هر فعالیتی که بدون حرکت سر خود را در یک حالت نگه دارید می‌تواند باعث انقباضات عضلانی شود.

علاوه بر دلایل مختلف، تفاوت‌های اساسی بین سردرد تنشی و علائم میگرن وجود دارد: درد سردرد تنشی یک درد کسل‌کننده و فشار مانند است که به طور معمول در هر دو طرف سر وجود دارد، درحالیکه درد میگرن اغلب به عنوان درد ضربان‌دار در یک طرف توصیف می‌شود. 

آیا روش‌هایی برای کمک به گردن درد میگرنی وجود دارد؟

تزریق ماشه می‌تواند برای بهبود گردن درد میگرنی مفید باشد. نقاط ماشه‌ای همان چیزی است که ما اغلب به عنوان “گره” در عضلات خود تصور می‌کنیم. کادر پزشکی در تزریق نقطه ماشه، مخلوطی از بی‌حس‌کننده و استروئید را به منطقه آسیب دیده تزریق می‌کند.

برای افرادی که سردرد و میگرن تجربه می‌کنند که درد قابل‌توجه‌تری در گردن دارند، از جمله افرادی که میگرن مزمن دارند، از بلوک‌های عصبی پس‌سری نیز استفاده می‌شود.

 بلوک‌های عصبی پس‌سری که به پشت سر، دقیقاً بالای گردن تزریق می‌شوند، اغلب حاوی یک بی‌حس‌کننده موضعی با اثر طولانی‌مدت و یک داروی ضد‌التهاب استروئیدی هستند. مزایای تسکین درد از این روش می‌تواند از یک روز تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه داشته باشد.

تزریق بوتاکس به عضلات گردن گزینه دیگری برای درمان درد گردن مربوط به میگرن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس