اصلاح استاندارد ملی افزودنی های مجاز در آرد غلات و فرآورده های آردی

در جلسه ای که با هدف بحث و بررسی پیرامون اصلاح استاندارد ملی 3494 در ارتباط با افزودنی های مجاز در آرد غلات و فرآورده های آردی و صنایع پخت و تشکیل شد، اصلاح این استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

این جلسه به ریاست آقای دکتر جهانگیری، دبیر انجمن افزودنی های ایران و با حضور آقای مهندس محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، آقای مهندس کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، آقای مهندس مغازه ای، دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران به همراه نمایندگانی از شرکت های غذایی فعال در زمینه تولید انواع شیرینی، کیک و بیسکویت و نان، وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو تشکیل شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون اصلاح استاندارد ملی ۳۴۹۴ در خصوص افزودنی های مجاز در آرد غلات، فرآورده های آردی و صنایع پخت، مقرر شد، استاندارهای بین المللی و مستندات مربوط به این اصلاحیه توسط کار گروهی به ریاست آقای دکتر جهانگیری، مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین ارائه ادله و مستندات علمی در ارتباط با ضرورت استفاده از بی کربنات آمونیوم و بی کربنات سدیم در فرآورده های پخت با رطوبت کمتر از %۶، نیز در دستور کار همین کار گروه قرار گرفت.

در این جلسه همچنین درخواست تجدید نظر استاندارد ملی ۳۷ نیز به علت نیاز واحدهای تولیدی بیسکویت مورد بحث قرار گرفت و در نهایت مقرر شد درخواست واحدهای تولیدی مبنی بر اصلاح این استاندارد به کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران ارسال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس