اعتراض تولیدکنندگان فولاد به عدم تغییر قیمت پایه فولاد/ با ضرر تولید می‌کنیم

یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه تمام هزینه های تولید فولاد افزایش یافته و نمی‌توان با عدم تغییر قیمت‌ها فعالیت تولیدی کرد، گفت: نمی‌دانیم براساس کدام استدلال وزارت صنعت اقدامی برای تغییر قیمت پایه فولاد انجام نمی‌دهد.

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، با انتقاد از صحبت‌های اخیر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که اعلام کرده” این وزارتخانه هیچگونه برنامه ای برای تغییر روش تعیین قیمت پایه فولاد و سایر فلزات در دستور کار ندارد و همان فرمول قبلی پا برجاست”، اظهارداشت: با وجود تمام نامه نگاری ها با وزارت صنعت این تصمیم نامناسب اعمال شده است.

وی با بیان اینکه تمام هزینه های تولید فولاد افزایش یافته و نمی‌توان با عدم تغییر قیمت‌ها فعالیت تولیدی کرد، افزود: هزینه‌های تولید فولاد بسیار بالا است و قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه هانیست. البته ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود به طور حتم تولیدکننده  و مصرف کنندگان را با ضرر روبه رو خواهد شد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد، افزود: قیمت محصولات فولادی باید با محاسبه ارز نیمایی و قیمت جهانی تعیین شود تا در نهایت تولیدکننده امکان فعالیت و توسعه محصولات را داشته باشد. اما متأسفانه هنوز در این رابطه اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه در صورت عدم تغییر در قیمت پایه فولاد واحدهای تولیدی در ورطه ضرر قرار خواهند گرفت، گفت: امروز واحدهای تولیدی با وجود مشکلات صادراتی مجبور به کاهش ظرفیت هستند. با توجه به این اوضاع نمی‌دانیم براساس کدام استدلال وزارت صنعت اقدامی برای تغییر قیمت پایه فولاد انجام نداده و حتی بر ثبات قیمت های فعلی پافشاری هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس