اعطای نشان حلال به 18 واحد تولیدی/ گسترش صنعت حلال در بین کشورهای منطقه

پیروزبخت گفت: هدف گسترش گردشگری حلال است و در این خصوص با کشورهای منطقه وارد مذاکره شده ایم.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد ایران در خصوص گسترش همکاری ها با کشورهای مختلف در مورد صنعت حلال گفت: صنعت حلال علاوه بر مواد غذایی فعالیت های مختلفی را از جمله نساجی و پوشاک ،گردشگری را در بر می گیرد.

وی افزود: مذاکراتی با برخی از کشورها که پذیرای گردشگران ایرانی هستند صورت گرفته تا فعالیت های گردشگری حلال را در کشور خود سامان داده تا مسلمانان با آسودگی خاطر به این کشورها سفر کنند و سازمان استاندارد بعنوان نماینده ایران در این بخش بر این فعالیت ها نظارت داشته باشد.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به امضا یادداشت تفاهم با کشور ارمنستان در خصوص صنعت حلال بیان کرد: با توجه به مسئولیت سازمان استاندارد برای تحویل علامت حلال، با هماهنگی با نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در خصوص صید و ذبح در ارمنستان با شروع فعالیت هاو افتتاح آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی مرتبط این علامت واگذار خواهد شد.

به گفته پیروزبخت علامت استادارد حلال تصویب شده و تاکنون به 18 واحد تولیدی اعطا شده که بیشتر این واحدها در زمینه ذبح و صید فعالیت دارند.

پیروزبخت تصریح کرد: هدف ما این است که تجارت حلال را برای ایران در دنیا ترویج داده و این اقدام توسط کشورهای مسلمانی چون مالزی و ترکیه صورت گرفته و ایران باید شرایط را برای حضور در کشورهای دیگر در این زمینه ایجاد کند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه مذاکرات در خصوص صنعت حلال با کشورهای مختلف در حال انجام است، اظهار داشت: پس از ارمنستان مذاکراتی با روسیه در این خصوص انجام شده و موافقت ضمنی توسط این کشور صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس