اعلام نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی با بازگشت رئیس جمهور

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی نهایی شده و با بازگشت رئیس جمهور حداکثر تا پایان هفته آینده اعلام می‌شود.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی نهایی شده است،‌ اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده به نظر می‌رسد برخلاف سال‌های گذشته در امسال نرخ‌های خرید تضمینی به موقع اعلام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر بازگشت رئیس جمهور به کشور هستیم تا نرخ‌ها اعلام شود.

ایمانی از اعلام قیمت‌های تعیین شده برای خرید تضمینی گندم خودداری کرد و گفت: از نظر اخلاقی تعهد داریم پیش از دولت اقدام به اعلام نرخ‌ها نکنیم، اما نرخ‌های تعیین شده تقریبا مد نظر ما است و همه را راضی خواهد کرد.

وی افزود: در صبح روز شنبه نیز جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی برگزار خواهد شد تا دیگر کارشناسان و فعالان حوزه تولید بخش کشاورزی فرصت ارائه نظرات و بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مربوطه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داشته باشند.

آغاز رسمی کشت گندم در کشور

ایمانی از آغاز رسمی کشت گندم در کشور از روز گذشته خبر داد و گفت: پیش‌تر کشت گندم دیم در مناطق سردسیر انجام گرفته است، اما کشت رسمی در این مناطق طی مراسمی در شهرستان بوکان آغاز شد.

به گفته وی ؛ در برخی مناطق سردسیر مانند دماوند در استان، تهران گندم دیم به مراحله جوانه‌زنی رسیده است و مراسم برگزار شده در شهرستان بوکان به صورت نمادین بوده است.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با تاکید بر اینکه مهلت قانونی دولت برای اعلام نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به پایان رسیده است،‌ افزود: اعلام به موقع نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی امکان برنامه‌ریزی برای تولید و رقم زدن یک سال‌زراعی مطلوب را فراهم می‌کند.

ایمانی اظهار کرد: امید است با بازگشت رئیس جمهور حداکثر تا پایان هفته پیش‌رو نرخ خرید محصولات کشاورزی که شامل قانون خرید تضمینی می‌شوند، اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس