افزایش ۳۰ درصدی بودجه دولت از محل مالیات امکانپذیر نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علی‌رغم انتقادات به ابعاد بودجه پیشنهادی دولت در سال آینده، کمک به محرومان را از نقاط مثبت آن دانست.

سید کاظم دلخوش اباتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: کمرنگ شدن نفت در بودجه سال آینده کشور متفاوت‌ترین شاخص بودجه پیشنهادی دولت نسبت به سال قبل است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بودجه دولت از محل مالیات افزود: دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس پیشنهاد کرده که افزایش درآمد ۳۰ درصدی از محل مالیات در بودجه خواهد شد که به نظر می‌رسد تحقق این ردیف غیرممکن باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد بودجه ۸۰ هزارمیلیاردی دولت از محل اوراق اسناد خزانه اسلامی گفت: علاوه بر اوراق اسناد خزانه اسلامی دولت بنا دارد اسناد مالی را منتشر کند که از ۱۰ هزار میلیارد سال گذشته تنها ۳۰۰ هزار میلیارد آن محقق شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی کمک به محرومان در تبصره ۱۴ را از نقاط مثبت بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۹ دانست و تصریح کرد: دولت تلاش کرده تا حقوق بازنشستگان و مستضعفان جامعه را در لایحه پیشنهادی خود برای سال ۹۹ با نگاه مثبت ببیند که به نظر می‌رسد با این بودجه پیشنهادی فراز و نشیب‌هایی قابل محسوسی وجود داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه دولت در لایحه پیشنهادی سال آینده کشور در حوزه عمران ۷۰ هزار میلیارد پیش‌بینی کرده، افزود: یقیناً در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس پیشنهاد دولت تغییر خواهد کرد چون در صورت تصویب، این پیشنهاد محقق نمی‌شود.

دلخوش با بیان اینکه سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان کل بودجه کشور بوده، گفت: بودجه امسال ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد این بودجه پیشنهادی دولت با شکل و شمایلی که فعلاً در آن مشاهده می‌شود و از نفت نیز خبری نیست محقق نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس