به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محسن احتشام» در آستانه برگزاری نخستین جشنواره روز ملی زعفران اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته در بحث برندسازی زعفران غفلت شده است و به رغم اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیاست، هنوز بسیاری از کشورها و مصرف کنندگان نهایی، ایران را نمیشناسند و از اسپانیا به عنوان بزرگترین تولیدکننده دنیا یاد میکنند. از این رو ما باید به سمت یافتن جایگاه مناسب برای زعفران ایران، ارتقای این جایگاه و برندسازی این محصول در جهان حرکت کنیم تا از یکسو زعفران ایرانی در سبد مشتریان وفادار ماندگار شود و از سوی دیگر، در آینده نگران ورود کشورهای جدید به حوزه کشت زعفران نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما باید با بهکارگیری استراتژی جدید و از طریق برندهای زعفران ایران و یا برندهای جمعی به دنبال توسعه بازار باشیم تا بدین ترتیب برای زعفران ایرانی، بازار و مشتری وفادار ایجاد کرده و جایگاه این محصول استراتژیک کشورمان را در جهان تثبیت کنیم تا در صورت ایجاد بازار رقابتی بتوانیم مشتری وفادار خود را به پشتوانه کیفیت بی نظیر زعفران ایرانی حفظ کنیم؛ لذا در وهله نخست باید به سمت برندسازی و جایگاهیابی حرکت کنیم. همانطور که اسپانیا این روش و این الگو را در پیش گرفت و برای خود بازار پایدار ایجاد کرد.