انجام بیش از ۲۰ هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی

معاون‌بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی رفسنجان وانار انجام شد.

به گزارش ایسنا، احمد جمالی زاده امروز سوم مهر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی فعالیت های این نهاد در طول سال اظهار کرد: اجرای طرح بسیج نوروزی، بازدید و بررسی ها از مغازه ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه های رمضان، محرم و صفر، بازدید از فرآوری پسته در ترمینال های ضبط و بررسی میزان سلامت و رعایت بهداشت دربرداشت پسته، نمونه برداری آب، کلرزنی آب ودیگر امور مربوط به این معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می شود که در طول سال انجام می شود.

وی افزود: در زمینه برداشت پسته از انبار نگهداری پسته بازدید انجام می شود، انبار باید خنک و کاشی شده باشد و قابل شستشو باشد، حشرات در آن وجود نداشته باشد اگر نمناک و یا خیلی گرم باشد امکان رشد افلاتوکسین در آن وجود دارد و برای پسته مضر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان ادامه داد: کشاورزان ترجیحاً نخاله های پسته را در چاله ها دفن کنند، ما در طی برداشت پسته که در مهرماه و نیمه اول آبان است معمولا از هر ترمینالی دو مرتبه بازدید انجام واگر خطا و تخلفی رخ داد تذکر داده می شود.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۲۰ هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی رفسنجان وانار انجام شد و هر مغازه و مرکز تهیه مواد غذایی، رستوران و قنادی، مرغ و ماهی فروشی، سوپرمارکت و… در سامانه کشوری پرونده دارند که بازدید از این اماکن در این سامانه ثبت می شود.

وی بیان کرد: در این بازدید ها امسال ۴۱ مورد متخلف به محاکم قضایی معرفی شد و ۲۱ مورد مرکز تهیه وتوزیع مواد غذایی هم تعطیل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: همچنین امسال ۱۵ هزار و ۶۰۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی داشتیم و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد وتاریخ گذشته شامل گوشت، تخم مرغ، آبلیمو، شیرینی و … در رفسنجان وانار جمع اوری و معدوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس