انجمن منطقه‌ای چاپ خاورمیانه راهکاری برای توسعه صنعت چاپ و بسته بندی

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، چندی پیش مهندس بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا عنوان کرد: طی سال‌های اخیر بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه به سراغ ماشین‌آلاتی با فناوری‌های نوین رفته‌اند و صنعت چاپ ایران نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه ظرفیت بالاتری برای صادرات کالاهای چاپی دارد؛ بر این اساس اتحادیه صادرکنندگالن صنعت چاپ و بسته بندی ایران در حال تدارک و تشکیل انجمن منطقه‌ای چاپ و بسته‌بندی خاورمیانه با مشارکت انجمن‌های چاپ عراق، افغانستان و ترکیه محوریت جمهوری اسلامی ایران است.منطقه خاورمیانه یکی از مهترین نقاط جهان در صنعت چاپ و بسته بندی در ابعاد گوناگون محسوب می شود. بر اساس آمارهای معتبر پایرا در اکثر بخش های صنایع چاپ و بسته بندی، خاورمیانه بیشترین رشد را به خود اختصاص داده و این روند نیز بصورت نسبی تا یک دهه آینده ادامه خواهد داشت.
این روند علاوه بر توسعه پایدار صنعت چاپ و بسته بندی اعضا این انجمن باعث رشد صادرات ایران با توجه به پتانسیلهای شاخص در عرصه مواد اولیه مانند پلیمرها در حوزه انواع بسته بندی خواهد بود و علاوه بر چاپ و بسته بندی صنایع دیگر مانند پتروشیمی را نیز متحول خواهد نمود و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.
مهندس بابک عابدین در راستای تشکیل این انجمن گفت : در این زمینه جلسات مختلفی را با دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی عراق، افغانستان و ترکیه داشتیم تا بتوانیم اتحادیه منطقه چاپ و بسته‌بندی خاورمیانه را تشکیل دهیم. طی آخرین جلسه‌ای که با حضور جمعی از چاپخانه‌داران کشورهای مختلف در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی برگزار شد، در این زمینه رایزنی و صحبت کردیم و به زودی جلسات نهایی برگزار خواهد شد.
بر اساس نشستهای مختلف که توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران صورت گرفته قرار است با محوریت ایران یک تفاهم‌نامه و دستورالعمل مکتوب و خدمات مختلف چاپ و بسته‌بندی را با مشارکت اعضا این انجمن در منطقه خاورمیانه دنبال شود.
عابدین همچنین از تحقیق و پژوهش اتحادیه در ارتباط با برخی بحث‌های بومی و کشوری خبر داد و گفت: ما در این زمینه برای سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای منطقه هدف‌های مختلفی پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در سایه گسترش این تعاملات به نتایج خود دست پیدا کنیم.
در گام بعدی اتحادیه صادرکننندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران مشغول رایزنی با چاپخانه‌داران عراق است و امیدوارانه درپی نتایج خوب و قابل تاملی برای انجمن منطقه‌ای چاپ خاورمیانه خواهد است.
صنعت چاپ و بسته بندی ایران پتانسیلهای مختلف و قابل توجهی در سطح بین المللی داراست و با همزایی و همکاری میتوان رونق دوچندانی به این بخش از صنعت باز گرداند؛ بدون شک رونق چاپ و بسته بندی در یک کشور نتایج بسیار تاثیر گذاری در تولید ناخالص ملی و صادرات غیر نفتی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس