اولین «چسب» توسط نئاندرتال ها اختراع شده است

دانشمندان دریافته اند که نئاندرتال ها حدود 200 هزار سال قبل موفق به ساخت نوعی قیر شده و از آن به عنوان چسب استفاده کرده اند. آنها چگونگی ساخت این چسب را نیز فهمیده اند.
به نقل از سیکر، “هومینیدهای” اولیه، اولین کسانی بودند که یک نوع چسب اختراع کردند و دانشمندان اکنون چگونگی ساخت را دریافته اند.ا

نسان نئاندرتال (Homo neanderthalensis) گونه ای از سرده انسان بود که در اروپا و قسمت هایی از غرب آسیا ،آسیای مرکزی و شمال چین (آلتای) سکونت داشتند.

اولین نشانه ها از نئاندرتال های اولیه به حدود 130 تا 230 هزار سال پیش در اروپا برمی گردد. هزار سال پیش، مشخصه های کامل نئاندرتال ها ظاهر شدند و در ۵۰ هزار سال قبل نئاندرتال ها دیگر در آسیا دیده نشدند، با این وجود نسل آنها در اروپا در حدود چهل هزار سال پیش منقرض شد.

با توجه به اینکه انسان امروزی در پنج هزار سال پیش از انقراض آنها وارد اروپا شد، احتمالا این دو گروه انسانی با هم تماس هایی داشته اند.برخی ژن ها میان نئاندرتال ها و انسان امروزی مشترک است. بدن نئاندرتال ها برای زندگی در آب و هوای سرد سازگاری یافته بود، برای مثال آنها کاسه سر بزرگ داشتند، کوتاه قامت اما بسیار قوی و دارای بینی بزرگی بودند، ویژگی هایی که مطلوب آب و هوای سرد است. با این حال، نئاندرتال ها مغزهای بزرگ، جوامع پیچیده و ابزارهای بسیار مفید داشتند که حتی برخی از طراحی های ایجاد شده توسط آنها برای چرم کاری هنوز هم در حال استفاده هستند.

بسیاری از محققان حتی معتقدند که انقراض واقعی نئاندرتال ها ممکن است اتفاق نیفتاده باشد و امروزه، مردم برخی مناطق اروپا و آسیا DNA آنها را در خود حفظ داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس