اپلیکیشنی برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در چین

اپلیکیشن Close Contact Detector (یا تشخیص دهنده تماس نزدیک) برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ساخته شده است. این اپ با هشدار به کاربران در هنگام نزدیک شدن به بیماران به انها هشدار میدهد. این اپلیکشین پس از دریافت وضعیت کاربران از طریق اسکن یک کد QR از انها می خواهد تا نام و کد ملی خود را وارد کنند. همچنین این اپلیکیشن می تواند وضعیت سه شخص دیگر را از طریق شماره ملی انها را بررسی کند.

این اپلیکیشن کمک می کند تا از وضعیت افرادی که با یکدیگر در یک کلاس حضور دارند، کسانی که در همسایگی هم زندگی می کنند، همکاران کادر پزشکی و حتی مسافران در یک سیستم حمل و نقل مطلع شوند. اگر کاربر در نزدیکی شخصی که علائم ویروس را داشته حضور پیدا کند، اپلیکیشن از او میخواهد تا در خانه بماند.

اطلاعات درد دسترس این اپلیکیشن از طریق ارگان های دولتی نظیر کمیسیون ملی سلامت، وزارت حمل و نقل، راه آهن و اداره هوانوردی چین دریافت می شود تا کاملا موثق و قابل اطمینان باشد. هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن چگونه تشخیص خود را انجام می دهد. از طرفی استفاده از شماره ملی توسط دولت چین برخی از کاربران حفظ حریم خصوصی را با نگرانی روبرو کرده است. اما با وجود وضعیت انتشار این ویروس و مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر موضوع حریم خصوصی کاملا بی اهمیت به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس