ایران وارد کننده ۲۰ میلیون تن کالای اساسی

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور گفت: ایران به عنوان کشوری که حدود ۲۰ میلیون تن کالای اساسی وارد می‌کند جایگاه بزرگی در بازار کالای اساسی دنیا دارد.

وی امروز در نشست خبری کنفرانس «ایران گرین» که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: سابقه فعالیت و دانش ایران درباره بازار غلات، دانه‌های روغنی و صنایع مرتبط به ۶۰ سال می‌رسد.

وی افزود: به دلیل تغییرات آب و هوایی دنیا امروز به تکنولوژی‌های نوین برای تامین نیاز غذا احتیاج داریم. تغییرات اقلیمی باعث تغییر الگوی گشت و مصرف ما خواهد شد و ما باید بتوانیم از این فرصت بهره بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس با بیان اینکه فعالان حوزه غلات و دانه‌های روغنی تجربه بالایی در شناخت نیاز بازار، قوانین دولتی و تحریم‌ها دارند، افزود: تاکنون ۴۵۰ نفر برای حضور در این کنفرانس ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۰ نفر از آن‌ها شرکت‌ها و تشکل‌های حوزه غلات و دانه‌های روغنی خارجی هستند.

حسین یزجردی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران در این جلسه با بیان اینکه ما قبلا جزو کشور‌های وارد کننده غلات بودیم و هنوز هم یکی از کشور‌های مصرف کننده هستیم، بیان داشت: اخیرا در زمینه تولید گندم خودکفا شده‌ایم البته این خودکفایی در زمینه کمی است.

وی با بیان اینکه در زمینه نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی ما یکی از واردکننده‌های بزرگ هستیم، گفت: البته این واردات از اهمیت ما در زمینه تولید غلات کم نمی‌کند.

کاوه زرگران دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور هم بیان داشت: ایران به عنوان کشوری که حدود ۲۰ میلیون تن کالای اساسی وارد می‌کند جایگاه بزرگی در بازار کالای اساسی دنیا دارد.

وی افزود: اگرچه ایران سعی می‌کند ضریب خوداتکایی خود را بالا ببرد، اما بخشی از نیاز خود را مجبور هستیم که از دیگر کشور‌ها تامین کنیم و این تامین می‌تواند از طریق کشت فراسرزمینی باشد.

کنفرانس ایران گرین که با ابتکار اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و بخش خصوصی در روز‌های یازدهم و دوازدهم آذرماه برگزار می‌شود از ۷۰ شرکت بین‌المللی غلات و دانه‌های روغنی معتبر بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس