بازديد وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای توليدي در شهرک صنعتی رجه بابل

رضا رحماني روز جمعه در ادامه سفر خود به استان مازندران، از گروه سلولزی پویا آیش و شرکت خودروسازی خزر در شهرک صنعتی رجه شهرستان بابل بازدید کرد.

گروه سلولزی پویا آیش شامل شرکت‌های پویا آیش مازند و کار پویا پاک پویایی مهر است.

تولیدات این گروه شامل انواع کاغذ فلوتینگ و تست لاین است و طرح تولید کاغد وایت تاپ و تاپ کرافت نیز در دست اجراست و به‌زودی تکمیل می‌شود.

واحد ورق سازی این گروه نیز با به‌کارگیری به‌روزترین ماشین آلات این صنعت درحال تولید است.

گروه سلولوزی پویا آیش با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1400 میلیارد ریال برای بیش از 300 نفر اشتغال مستقیم فراهم کرده است.

ظرفیت تولید واحد کارتن سازی و ورق سازی این گروه بالغ بر 50 هزار تن در سال است.

همچنین ظرفیت تولید واحد پویا آیش در زمینه تولید کاغذ فلوتینگ و تست لاینر ۲۴ هزار تن در سال است.

واحد کاغذ سازی این گروه نیز با ظرفیت سالیانه بالغ بر ۱۴ هزار تن درحال تولید است.

شرکت خودروسازی خزر در زمینه تولید محصولات پارس درحال فعالیت است.

هم اکنون به‌طور متوسط روزانه یک ساعت و ۳۰ دستگاه محصول از محصول پارس مدل TU5 در این شرکت تولید می‌شود.

خودروسازی خزر از بدو تأسیس تا کنون بیش از ۲۱۵ هزار محصول تولید و به بازار عرضه کرده است.

در این واحد هم اکنون به‌طور مستقیم بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

خودروسازی خزر دارای ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار خودرو در سال است.

وسعت واحد صنعتی بالغ بر ۳۰ هکتار است که ۲۰ هزار مترمربع آن در قالب سالن‌های تولید تجهیز شده است.

بنا به اظهارات مدیرعامل این واحد صنعتي، با توجه به تأمین برخی قطعات از محل برنامه داخلی سازی، هم اکنون خودرو سازی خزر در 2 شیفت کاری فعال بوده و تولیدات خود را به بازار عرضه مي‌کند.

خط تولید قطعات خودرو در داخل کامل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشيه بازدید از شرکت خودروسازی خزر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نواقص خودروسازان داخلی که پیش از این برای تأمین برخی از قطعات مشکل داشتند، برطرف شده است و دیگر خودروی ناقص در کشور تولید نمی‌شود.

رضا رحمانی گفت: یکی از مشکلات موجود پیش روی خودروسازان کمبود برخی از قطعات و تولید ناقص خودرو بود که سبب شد تا پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازان مملو از خودروهای ناقص باشد.

وی توضیح داد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل تأمین قطعه برای خودروسازان با تولیدات داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده است و هم اکنون با تأمین قطعات مورد نیاز و تکمیل شدن خودروهای ناقص، رفته رفته پارکینگ شرکت‌های خودروساز هم خلوت شده و خودروها به بازار مصرف عرضه شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با انجام یک اقدام جهادی در چند ماه اخیر، قطعات پرتیراژ مصرف داخل در کشور تولید می‌شود و این رویه در آینده هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

رحماني همچنین یکی از مشکلات خودروسازان را نقدینگی برشمرد و اضافه كرد: در حال حاضر تأمین نقدینگی برای خودروسازان و افزایش تولید از جمله ضروریات مهم در صنعت خودروسازی است که به‌طور جدی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنا به هماهنگی‌ها و قول‌های داده شده از سوی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادي و دارايي، نقدینگی برای خودروسازان در آینده‌ای نزدیک تأمین خواهد شد و این امر زمینه افزایش تولید را فراهم می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شرکت ایران خودرو سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیازمند نقدینگی و سرمایه‌گذاری است که در سال جاری با فروش اموال مازاد تلاش کرده‌ایم بخشی از این نقدینگی را تأمین کنیم و بخش دیگری هم با پیش فروش محصولات و شیوه مالی نوین تأمین خواهد شد.

رحماني با تأکید بر این‌که تأمین نقدینگی زمینه افزایش تولید را فراهم خواهد کرد، افزود: با توجه به سفارش‌هایی که خودروسازان داخلی دریافت کرده‌اند، با افزایش تولید این صنعت در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی در پایان سفر دو روزه‌اش به استان مازندران که نتیجه آن بازدید از واحدهای صنعتی مختلف و افتتاح چند کارخانه و مجتمع صنعتی بود، گفت: آن‌چه در این سفر دو روزه مشاهده کردم این بود که استان مازندران نسبت به گذشته صنعتی‌تر شده است که این نشان از همت مسئولان و مردمانش دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: در سال جاری ۷۰ واحد تولیدی راکد در مازندران به مدار تولید بازگشته‌اند که این خبر خوشی برای مردم استان و جوانان جویای کار است.

رحمانی که یکی از برنامه‌هایش بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق استان مازندران بود، تصريح كرد: در حال حاضر در بندر امیرآباد بهشهر طرح‌های خوبی درحال اجراست که با افتتاح آن‌ها، زمینه توسعه مازندران فراهم می‌شود.

وی يادآور شد: شهرستان بابل هم دارای ظرفیت تجاری بسیار ارزشمندی است که با رونق واحدهای بسته‌بندی می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

در استان مازندران بیش از سه هزار واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی و ۶۰ هزار نفر اشتغال فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس