بازگشایی مرز مهران طی چند روز آینده

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اعلام کرد که بسته شدن مرز مهران و معطلی کامیون‌های صادراتی در این مرز ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد.

درحالی که مرز مهران از دوشنبه هفته گذشته بسته و اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دلیل بسته شدن این مرز، شیوع ویروس کرونا در ایران و تصمیم عراق برای بسته شدن مرزهای خود با ایران بوده است، دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اعلام کرد که بسته شدن مرز مهران و معطلی کامیون‌های صادراتی در این مرز ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد.

سید روح الله لطیفی با اشاره به سابقه جابجایی کالا از ایران به عراق اظهار کرد: از سال‌های گذشته کامیون‌های ایرانی وارد عراق نمی‌شدند و کامیون‌های عراقی با پلاک عراق در گمرکات ایران بارگیری و کالاها را به عراق منتقل می‌کردند.

وی افزود: اخیرا در استان‌ واسط عراق (بامرکزیت کوت) تخلفات اداری رخ داده و تعدادی از مسئولان در این استان دستگیر شدند که مسئولان گمرک هم جزو افراد دستگیر شده‌، بودند. این موضوع باعث شده تصمیم‌گیری در این استان عراق که همجوار استان ایلام ایران قرار دارد، دچار مشکل شود و کامیون‌های خالی عراق نتوانستند از دوشنبه گذشته وارد مرز مهران برای تحویل بار شوند.

لطیفی در مورد این که چه زمانی مشکل مذکور برطرف خواهد شد، توضیح داد: آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی تجار و تشکل‌های صنفی در حال مذاکره با معاون استانداری استان واسط هستند و مشکل به زودی حل خواهد شد. در واقع مذاکراتی هم توسط بخش خصوصی، مقامات استانی و اداره کل گمرک ایلام و تجار طرفین صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این مشکل طی یکی – دو روز آینده برطرف شود.

سخنگوی گمرک در مورد این که گفته می‌شود بسته شدن مرز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران است، نیز اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و به دلیل فقدان تصمیم‌گیری در گمرک عراق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس