بیمه آبزی پروری اجباری می شود

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: براساس تنظیم دستورالعملی با صندوق بیمه کشاورزی که بزودی ابلاغ می‌شود، بیمه آبزی پروری از امسال در کشور اجباری خواهد شد .

حسین عبدالحی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با ابلاغ این قانون هیچ کسی اجازه ندارد بدون بیمه در بخش آبزی پروری فعالیت کند.

وی اضافه کرد: با وجود تهدید آلودگی استخرهای پرورش میگو به انواع بیماری‌ها اما وجود برخی تفکرها در بین پرورش دهندگان باعث شده تا اکنون فقط ۱۰ درصد سطح اجرای این طرح در کشور زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهارداشت: هم اکنون ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان‌های ساحلی کشور زیر پوشش پرورش میگو است که پیش بینی شده امسال ۱۵۰۰ هکتار دیگر به این مجموعه افزوده شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از میگوی پرورشی تولیدی در سطح کشور صادر می‌شود باید به بازار این محصولات توجه و پیش بینی‌های لازم در این ارتباط انجام شود.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته از ۴۷ هزار تن میگوی پرورشی تولیدی در کشور ۳۶هزار تن صادر شده است و انتظار می‌رود با سفر وزیر جهاد کشاورزی به چین زمینه صادرات مستقیم میگوی پرورشی به چین فراهم شود.

وی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه میزان تولید میگوی پرورشی در کشور باید به ۶۰ هزار تن می‌رسید که تا سال گذشته ۴۷هزار تن تولید و پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۵۰ هزار تن برسد.

عبدالحی اضافه کرد: بوشهر از استان‌های مهم در تولید میگوی پرورشی است و پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید در این استان به ۲۵ تا ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

وی در باره خسارت وارد شده به سایت های پرورش میگوی استان گلستان گفت: براساس برنامه ریزی ها امسال چهار هزار تن میگوی پرورشی در این استان باید تولید می‌شد اما به دلیل بیماری ۵۰ درصد این اسخرها دچار خسارت شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهارداشت: با توجه به بیماری برخی از سایت‌ها که به میگوهای آنها به ۱۲ گرم رسیده برداشت انجام و پیش بینی می‌شود بیماری در استان گلستان کنترل شود.

وی در باره پرورش ماهی در قفس گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات تسهیلاتی در این بخش عقب هستیم برهمین اساس سال گذشته ۱۴ هزار تن تولید داشتیم.

عبدالحی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در بوشهر امسال هفت هزار تن ماهی در قفس تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس