تجدید نظر درباره قیمت سبوس به وزارت صمت ابلاغ شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تجدید نظر درباره قیمت سبوس که در ماه‌های گذشته دامداران از آن ناراحت بودند به وزارت صمت ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی درباره مشکلات افزایش قیمت سبوس برای دامداران گفت:‌ دولت اختیارات تنظیم بازار را به وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار داده است ما هم از افزایش قیمت سبوس گله‌مند هستیم و در این باره پیگیری کردیم و به رئیس‌جمهور هم نامه نوشتیم.

محمود حجتی افزود: رئیس‌جمهور دستور تجدید نظر درباره قیمت سبوس را داده و به وزارت صمت ابلاغ شده و پیگیری می‌کنیم که قیمت سبوس متعادل شود.

به گزارش فارس، قیمت سبوس پس از آنکه اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت صمت واگذار شد، بلافاصله افزایش بیش از صد در صدی داشت و از آنجایی که این محصول به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود و تاثیر بسیار مهمی در قیمت تمام شده دارد باعث اعتراض دامداران شد تا جایی که آنها می‌گویند باید قیمت جدید سبوس روی قیمت تمام شده آنها محاسبه شود و به مفهوم ساده‌تر آنها درخواست افزایش قیمت محصولات‌شان هستند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه کشور وابستگی زیادی به واردات روغن و کنجاله دارد، گفت: امسال تمرکز ما روی افزایش تولید محصول کلزا خواهد بود که روغن از آن استحصال می‌‌شود و جای توسعه زیادی هم وجود دارد اما افزایش تولید محصول نیاز به بحث و بررسی‌های بیشتر دارد.

به گفته حجتی امسال 420 هزار تن محصول کلزا در کشور تولید شده و برنامه‌ریزی شده که سال آینده جهش بیشتری در تولید این محصول داشته باشد.

وی درباره همایش سراسری کشت محصولات زراعی گفت: در این همایش معاونین و مدیران استان‌ها نیز حضور دارند تا در باره برنامه‌های کشت محصولات پائیزه بحث و بررسی شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه شروع سال زراعی 98-99 در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده و به ویژه روی کشت پائیزه گندم، جو، دانه‌های روغنی، چغندر، تمرکز می‌کنیم و از آنها حمایت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس