تنظیم لایحه نوسازی صنعت چاپ الزامی است

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه بیست و هفتم دی ماه با حضور در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر ضمن تقدیر از فعالان این عرصه، پای دغدغه های برخی از فعالان نشست.

 

وزیر فرهنگ در بخش پایانی این مراسم که با حضور پرشور فعالان صنعت چاپ و نشر در تالار وحدت تهران برگزار شد به موانع پیش روی این صنعت اشاره کرد و گفت: چالش های قانونگذاری این حوزه با تدوین لایحه نوسازی صنعت چاپ و تصویب در دولت و مجلس قابل حل خواهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت به سوی ملی کردن صنعت چاپ و نشر را از کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: شاید تحقق خودکفایی کامل در همه بخش های چاپ و نشر کشور زمان بر باشد اما طی یکسال اخیر گام های مهمی در این مسیر برداشته شده است.
اسماعیلی با اشاره به تحول بنیادین آموزش های هنری در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش های هنری در قالب قرارگاه محرومیت زدایی، توسعه هنرستان ها و ایجاد رشته های جدید برای مهارت افزایی از جمله اقدامات حمایتی در امر آموزش های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر این که صنعت چاپ، ویترین اصلی پیشرفت کشور است، گفت: این صنعت از مصادیق اصلی صنایع فرهنگی است و با اینکه جز صنایع به حساب می‌آید اما ذاتا مقوله ای فرهنگی است.
اسماعیلی در پایان گفت: افتخار جامعه ایران به فرهنگی بودن آن است زیرا تحولات ایران فرهنگ پایه است؛ بر این اساس پرچم داری ایران در حوزه فرهنگ باید در فعالیت چاپ و نشر جلوه گر شود.
گفتنی است در این مراسم با حضور وزیر فرهنگ از نمایه رشته های مصوب مهارتی صنعت چاپ رونمایی شد و برگزیدگان پنجمین دوسالانه هنر طراحی کتاب، نشان شیرازه معرفی شدند. همچنین تفاهم نامه تاسیس مرکز علمی پژوهشی فناوری(انستیتو چاپ) میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه امیرکبیر به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس