ثاثیر آکواریوم در درمان بیماری ها

۱_پژوهش های جالبی که در اواخر دهه ۸۰ انجام شد نشان داد که تماشای ماهیان آکواریوم استرس را کم می کند و به دنبال آن می تواند باعث کاهش فشارخون نیز شود.

۲_داشتن مدل از آکواریوم سبب کاهش فشار خون به شکلی محسوس می شود و کاهش بیشتر فشار خون وقتی اتفاق می افتد که ماهی به آکواریوم وارد می شود. حتی ثابت شده است که تماشای فیلمحرکت ماهیها در آکواریوم یا طبیعت می تواند تاثیرات مفیدی بر روان و جسم انسان داشته باشد.

۳_سالمندانی که یک آکواریوم با ماهی را در کنار خود داشتند کاهش فشار خون بسیار عالی را داشته اند.

۴_ دیدن ماهیها در مورد کنترل بچه هایی که از اختلالات بیش فعالی رنج می برده اند نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.

۵_بیمارانی که دندان درد هستند در طی دو درمان هیپنوتیزم و تماشای آکواریوم قرار گرفته اند غالبا تاثیراتی بیشتر در کاهش درد رااز تماشای آکواریوم اظهار کرده اند.

حتی بعد از مراجعه به دندانپزشک و درمان پزشکی این اشخاص نیاز کمتری به مسکن داشته اند.به همین دلیل است که امروزه مطب پزشکان یا دندانپزشکان و یا اتاقهای انتظار یکی از بهترین فضاها برای نگهداری آکواریوم می باشد.

۶_ آکواریوم بر بیماریهایی مثل آلزایمر نیز بسیار تاثیر گذار است.

بررسی که بر روی تعدادی سالمند مبتلا به آلزایمر انجام شده است نشان داده بعد از نصب آکواریوم در فضای نشیمن محل نگهداری این سالمندان ،آنها اشتهای بیشتری به غذا نشان داده اند و حتی نیاز کمتری به دارو داشته و رفتارهای تهاجمی کمتری از خود نشان داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس