جزئیات بیمه تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش بنیان


مشاور معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی داد.

 محمد محمدی مشاور معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگویی درباره بیمه شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری داشتیم و بخشنامه‌ای در این خصوص صادر کردیم.

محمدی بیان کرد: قراردادهایی که با شرکت های دانش بنیان اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن شرکت‌ها را تأیید کند از اعمال ضریب خودداری کرده و حق بیمه را براساس لیست بازرسی می‌گیریم.

وی افزود: در قراردادهای شرکت های دانش بنیان با سازمان تأمین اجتماعی مفاصا حساب بدون اعمال ضریب محاسبه می‌شود و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

مشاور معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم کردیم که ۴ الی ۵ شعبه در تهران به عنوان شعبه تخصصی اعلام می‌شود که بر کلیه قراردادهای دانش بنیان متمرکز است.

محمدی ادامه داد: در غرب تهران شعبه‌های ۱ ، ۱۳ و در شرق تهران ۲۲ ، ۱۹ بر قراردادهای شرکت های‌دانش بنیان متمرکز و در علاوه بر استان تهران در سایر استان نیز یک شعبه به صورت تخصصی به این شرکت‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، شرکت شتاب دهنده و استارتاپ‌ها نیز تفاهم هایی انجام شده تا مشکلات بیمه آنها نیز حل شود، افزود: کارگروهی در سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شده، بخشنامه‌اش نوشته و ماه گذشته صادر شده تا هریک از این شرکت ها لیست بیمه کارکنانشان را ارسال کرده و از مزایا بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

مشاور معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: شرکت‌های نوپا اگر از نیروی کار جدید در بین فارغ التحصیلان جذب کنند از معافیت حق بیمه برخوردار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس