خبرهای موثر در بازار بورس

برخی خبرها در حوزه های مختلف بر بازار سرمایه تاثیرگذاراند که در این میان موضوع تصویب لوایح باقی مانده FATF یکی از مواردی است که این روزها در کانون رصد معامله گران بورسی قرار گرفته است.

به گزارش خوشه ، روز گذشته در کنار جهش ۶ کانالی شاخص سهام، ۹۰ درصد سهام و اکثر صنایع بورسی، رخت سبز به تن کردند.
در این میان یکی از مواردی که این روزها در کانون رصد معامله گران بورسی قرار گرفته است، موضوع تصویب لوایح باقی مانده FATF است. در همین راستا لایحه CFT کنوانسیون «مبارزه با تامین مالی تروریسم» به عنوان دستور کار چهارشنبه هفته گذشته (۴ دی ماه) نشست کمیسیون ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.
این نشست در چارچوب پاسخ های دولت به پرسش های یازده گانه مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص لوایح پالرمو و سی اف تی بود. ادامه بررسی لایحه CFT یا «مبارزه با تامین مالی تروریسم» در نشست کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیروز(هفتم دی ماه) موکول شد که بر اساس آخرین اخبار، رای گیری صورت نگرفت و ادامه بررسی ها به جلسه آتی موکول شد.
آخرین مهلت تصمیم گیری درخصوص قرارگیری ایران در لیست سیاه FATF بهمن ماه امسال و کمتر از ۲ ماه دیگر است. در این میان شنیده هایی درخصوص افزایش تعداد موافقان تصویب لوایح مربوطه در مجمع تشخیص بر خوش بینی معامله گران افزوده است.
روند بازار ارز دیگر موضوعی است که این روزها در صدر توجهات بازار قرار گرفته است. به نظر می رسد با وجود شکل گیری برخی تقاضاها در ماه گذشته، اکنون با توقف رشد مواجه شده است.
در این خصوص علاوه بر سیگنال های مربوط به سیاست خارجی، نرخ دلار نیز می تواند متاثر از تعیین تکلیف FATF باشد.
بازار جهانی نیز در پایان هفته گذشته به واسطه روایتی که به «رالی بابانوئل» (Santa Claus Rally) نیز معروف است، رو به صعود گذاشته است. علاوه بر این خوش بینی به توافق تجاری چین و آمریکا و امیدواری بیشتر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس