دوبرابر شدن تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران قزوینی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در کشور توسعه دهیم گفت: سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شد که امسال این میزان دو برابر می‌شود.

به گزارش ایسنا،صبح امروز سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، ضمن سفر به استان قزوین به همراه مسئولان استان از چند شرکت‌ دانش‌بنیان قزوین بازدید کرد.

ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران گفت: معاونت علمی و فناوری برنامه جدی برای تأمین و تولید اقلام تحریمی دارد و این حوزه در دستور کار این معاونت و تمامی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است.

وی افزود: نسل جوان در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز اتفاقات خوبی هستند و می‌توانند اقلام تحریمی در حوزه‌های مختلف ازجمله دارو، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و تأمین قطعات فولادسازی و خودروسازی را پوشش دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: شرایط تحریم باعث شده تا بازار مناسبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد بااین‌حال کمیته‌های مشترکی در وزارت خانه‌های مختلف در راستای حمایت از این شرکت‌ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اخیراً مصوبه‌ای در دولت داشتیم که تا سقف ۵۰ میلیارد تومان از واحدهای دانش‌بنیان حمایت شود که بخشی از این بازار دولتی و برخی خصوصی است.

ستاری با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در کشور توسعه دهیم گفت: سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شد که امسال این میزان دو برابر می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: هدف‌گذاری ما برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان یک میلیارد دلار است که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم در ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان داشتیم گفت: روند رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به پنج سال گذشته توسعه بسیاری داشته و در حال حاضر تمامی وزاتخانه‌ها به دنبال توسعه این شرکت‌ها در سیستم مدیریتی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس