دو کارگزار بامعرفی صنایع دارای همیشه خریدار بهبود بورس را پیش بینی کردند

دو کارگزار بورس با معرفی صنایع دارای همیشه خریدار ، پیش بینی کردند با توجه به حمایت های فعلی از شرکت های بزرگ و اقدام هوشمندانه ایران ، شرایط بورس از فردا متعادل شود.

 به گزارش خوشه ،کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر نشان داد که بهتر است سرمایه گذاران سبد سهام را به سمت گروه های بزرگ و دارای همیشه خریدار مانند پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی‌ حرکت دهند به ایرنا گفت: با توجه به حمایت های موجود به نظر می‌رسد صف فروش سهام‌ کوچک به مرور جمع و قیمت اکثر سهام‌ بزرگ مثبت شود و از فردا روند بازار عادی و متعادل شود .

وی افزود: سهام‌ کوچک که به دلیل سفته بازی‌ ، دارای حباب شده اند با تاخیر زمانی به مسیر اصلی باز می‌گردند. بنابراین به نظر می‌رسد طی دو هفته اینده این دسته از شرکت ها به سقف قیمتی قبل باز گردند. همچنین روند معاملات گروه خودرو که با افزایش سرمایه سنگین همراه هستند با ابلاغ قانون تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها تغییر و مثبت می‌ شود .

پیش بینی بهبود شرایط بورس از فردا

محمد اقبال‌نیا  عضو هیأت مدیره کارگزاری حافظ نیز با اشاره به افزایش ریسک منطقه به دلیل تغییر و تحولات اخیر گفت: در چنین شرایطی به دلیل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری، افرادی که سودهای معقولی را به دست آورده اند علاقمند به شناسایی سود و خروج از بازار هستند اما با توجه به شرایط نامناسب بازارهای موازی ، این احتمال وجود دارد سرمایه‌گذاران بعد از فروش سهام در موقعیت بهتر و با قیمت پایین‌تر اقدام به خرید کنند.

وی افزود: برای سهام بزرگ و بنیادی که درحال حمایت توسط سرمایه‌گذاران هستند چنین امکانی وجود ندارد. بنابراین این مساله برای سهام‌ کوچک که در چند وقت گذشته بدون دلایل بنیادی رشد کرده اند و صف فروش آنها پابرجا است، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اقدام ایران علیه آمریکا هوشمندانه باشد و زمینه افزایش تنش‌ها را فراهم نکند، گفت: با توجه به این موضوع ، شاهد ایجاد آرامش در فضای سیاسی خواهیم بود که به تبع آن بورس به روال عادی باز می‌گردد و  فروشندگان فعلی متضرر خواهند شد. با این اوصاف و با توجه به حمایت از اکثر سهام‌ بنیادی و فروش سهام با قیمت بالاتر در روز یکشنبه، قیمت‌ها دوباره برای خرید جذاب خواهند شد و پیش بینی می‌شود از امروز یا فردا سهام کوچک شاهد ایجاد تعادل و جمع آوری صف‌های فروش شوند .

رشد معنادار بازار طلا و صف خرید گواهی سکه

این کارشناس افزایش قیمت در بازار طلا و دلار را نشانگر وجود فضای هیجانی در این بازارها دانست و افزود: در وضعیت فعلی قیمت دلار کنترل شده و با وجود اینکه ورود و خروج افراد برای خرید دلار چندان راحت نیست ، افزایش قیمت چشمگیر نبود اما بازار طلا با رشد معنادار و گواهی سکه طلا با صف خرید روبرو شده است .

اقبال نیا ادامه داد: به نظر می‌رسد در موقعیت فعلی درگیری خاصی که منجر به افزایش تنش ها شود ، وجود ندارد. بنابراین بعد از مدتی فضای بازار طلا و سکه متعادل و آرام خواهد بود. این درحالی است که بازار طلا و ارز از نظر بازدهی قابل رقابت با بازار سرمایه نیست ولی برخی ریسک گریزان ، سرمایه را برای مدیریت به سمت بازار طلا و سکه برده‌اند اما سهامداران حرفه ای می‌دانند بیشترین بازدهی را بورس دارد .

وی با بیان اینکه مسیر شاخص بورس تا پایان سال همراه با شیب ملایم افزایشی همراه خواهد بود، افزود: با توجه سکون دیگر بازارها و رشد شتابان چند ماه اخیر بورس ، بازارسرمایه به استراحت نیاز داشت که ترور شهید سلیمانی این زمینه را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس