راهنمای خرید و قیمت ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه به دودسته‌ی ورقه‌های آهنی گالوانیزه و ورق‌های فولادی گالوانیزه تقسیم می‌شوند.

بنابر اعلام فولادیوم، می‌توان گفت که ورق‌های گالوانیزه جزو ورق‌های فولادی هستند که با استفاده از فنّاوری نورد سرد تولیدشده‌اند و در صنایع مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. این ورق‌ها مقاومت زیادی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند که بیشتر در زمینه‌های صنعتی  کاربرد دارند.

ورق‌های گالوانیزه کاربردهای مختلفی در صنعت دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تولید قطعات لوازم‌خانگی و تجهیزات آشپزخانه

· کاربرد در زمینه‌ی مخازن

· استفاده در مجراهای هوا و دودکش، ناودان‌ها و لوله‌ها

· استفاده در بدنه و سقف سوله‌ها و سالن‌ها

· استفاده در پانل‌ها و تابلوهای برق، سینی کابل

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه دارای مشخصاتی هستند که قبل از اقدام به خرید باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید تا خرید هوشمندانه‌ای صورت گیرد. با توجه به زمینه‌ی کاری شما، نوع ورقی که انتخاب و خریداری می‌کنید نیز متغیر خواهد بود.

ورق‌های گالوانیزه در قسمت‌های مختلف ساختمان، فریم بندی و چارچوب‌های فولادی، اجزای خودرو و پانل‌های مخصوص بدنه، لوله و پروفیل‌سازی، قفسه سازی و راک، لوازم‌خانگی و کالاهای برقی، اجزاء ماشین‌آلات کشاورزی و نورد مجدد و پوشش دهی استفاده می‌شوند. در ادامه برخی از ویژگی‌های این ورق‌ها را مشاهده می‌کنید:

عرض ورق‌های گالوانیزه به‌صورت متغیر ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ میلی‌متر هست و پوشش ورق گالوانیزه در ابعاد ۱۰۰ – ۱۲۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ – ۲۷۵ میلی‌متر و همچنین ضخامت ورق‌های گالوانیزه از ۰.۰۲ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر هست.

ورق گالوانیزه چیست؟

بعدازاینکه آلیاژی از روی بر روی ورق‌های آهنی قرار گرفت، می‌توان از این ورق‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی استفاده کرد. ورق‌های گالوانیزه هم در دسته‌ی ورق‌های فولادی هستند که با این روکش‌ها خاصیت ضدزنگ پیداکرده‌اند و در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر کیفیت بالا و تنوع کاربردی محصولات ورق گالوانیزه ورق خودرو، هزینه‌ی نگهداری این ورق‌ها هم پایین هست که یک مزیت محسوب می‌شود و چون دچار خوردگی نمی‌شوند، نگهداری آن‌ها کار راحت و ارزانی است. مدت دوام ورق‌های گالوانیزه هم نسبتاً بالا بوده و می‌توان گفت خرید آن‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای طولانی‌مدت خواهد بود.

از ورق‌های گالوانیزه در ساخت لوله بخاری، کانال کولر، انواع کابینت آشپزخانه، لوله‌های آب و صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، صنعت الکترونیک، صنعت حمل‌ونقل، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

انواع ورق گالوانیزه

ازنظر ظاهری ورق‌های گالوانیزه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

· ورق گالوانیزه بدون گل

· ورق گالوانیزه گل ریز

· ورق گالوانیزه گل‌درشت

در اصل تفاوت عمده‌ی این سه گروه از ورق گالوانیزه در شکل‌گیری کریستال یا گل گالوانیزه بر روی ورق هست که شکل‌گیری کریستال‌ها هم به‌سرعت سرد شدن ورق و میزان روی بکار رفته در فرآیند گالوانیزاسیون بستگی دارد و همین تفاوت سرعت منجر به این تنوع ظاهری شده است.

ورق گالوانیزه ورق خودرو

در بین کارخانه‌های مختلفی که عهده‌دار تولید ورق گالوانیزه در سطح کشور هستند، کارخانه‌ای که ورق گالوانیزه مخصوص استفاده در صنعت ساخت بدنه خودرو را تولید می‌کند در استان چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت از توابع شهرستان بروجن واقع‌شده است.

کیفیت بالای این ورق‌های گالوانیزه باعث شده که جایگزینی برای ورق‌های وارداتی فعلی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو باشد و هزینه‌های زیادی را در این زمینه کاهش داده است.

ورق گالوانیزه ورق خودرو در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد و در مقابل فرسودگی نمک محلول در آب، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده از خود مقاومت نشان می‌دهد. از این ورق‌ها برای بدنه اتومبیل هم استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مهم ورق گالوانیزه تولیدی توسط ورق خودرو فرم پذیری بسیار بالا، مقاومت در عین نازکی، صافی فوق‌العاده بالا و رنگ‌پذیری بسیار خوب آن‌ها هست.

قیمت این ورق که تولید داخل است نسبت به قیمت مشابه خارجی و وارداتی خیلی کمتر هست و این ورق‌ها برای برقراری تعادل در بازار خودرو نقش چشم‌گیری دارد. انتقال تولیدات این کارخانه از طریق شبکه مواصلاتی جاده‌ای موجود امکان‌پذیر هست.

قیمت ورق گالوانیزه ورق خودرو

قیمت ورق گالوانیزه ورق خودرو وابسته به موارد مختلفی هست که ضخامت و ابعاد و قیمت روز ارز و کارخانه‌ی تولیدکننده، برخی از عوامل تأثیرگذار هستند. البته میزان صادرات و واردات و تقاضا در بورس هم در نوسانات قیمت این ورق‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس