رشد قیمت دلار ادامه دارد

امروز هر دلار آمریکا با رشدی برابر با دویست تومان نسبت به عصر دیروز به قیمت ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی قیمت خورد. افزایش گام به گام قیمت دلار در سه روز اخیر رخ داده است.

قیمت دلار هفته گذشته نیز تا مرز ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان پیروی کرد تا سد مقاومتی تازه‌ای را برای خود تعریف کند. فعالان بازار می‌گویند هر چند قیمت ها روندی افزایشی را تجربه می‌کند اما هنوز خرید و فروش‌ها در این بازار در وضعیتی عادی قرار دارد.

رییس کل بانک مرکزی دیروز در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اینستاگرام تاکید کرده است برخی صادرکنندگان غیرنفتی قصد دارند ارز خود را گران‌تر بفروشند. وی در توضیح چرایی این موضوع نوشته است: آنچه این روزها در بازار دیده می شود ناشی از عملکرد برخی از صادرکنندگانی است که بعضا به سبب جو روانی ناشی از حوادث بعد از افزایش نرخ بنزین و شروع تسویه حساب های تجار با خارجیان در پایان سال میلادی، تلاش می‌کنند ارز خود را با نرخهای بالاتر عرضه کنند.

نرخ خرید دلار از مردم در صرافی‌های بانکی نیز برابر با ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. در اغلب موارد نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی تنها صد تومان تفاوت داشت اما امروز به ۱۵۰ تومان رسیده است.

قیمت هر یورو در صرافی‌های بانکی نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان است که نسبت به روز گذشته افزایشی محسوس را نشان می‌دهد. قیمت خرید یورو از مردم در صرافی های بانکی نیز برابر با ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس