روند واردات تا ترخیص کالا

برای ورود به حرفه بازرگانی و تجارت یا به عبارتی واردات کالاهای مورد نیاز کشور در قدم اول آشنایی با منابع تجارت خارجی ایران است که این منابع شامل قانون صادرات و واردات ایران و… است.
لازمه ورود به حرفه ی بازرگانی و تجارت یا به عبارتی واردات کالاهای مورد نیاز کشور در قدم اول آشنایی با منابع تجارت خارجی ایران است که این منابع شامل قانون صادرات و واردات ایران، آئین نامه اجرایی قانون صادرات و واردات ایران، قانون امور گمرکی و آئین نامه قانون امور گمرکی است.

ایمن تجارت کارآمد با استفاده از تیم تخصصی و با تجربه در امور بازرگانی هدف خود را تسهیل در وارد کردن کالاهای تحریمی به کشور با رعایت قوانین واردات و تجارت کالا در ایران و همچنین هموار کردن مسیر تجارت قانونی برای بازرگانان و تولید کنندگان قرار داده تا بتواند نقش به سزا و کمک شایانی در افزایش سود آوری مشتریان خود داشته باشد.

اقدام برای خرید خارجی
برای این امر بازرگان باید از ابزاری به نام منبع یابی استفاده کند. منبع یابی در خدمات خرید خارجی عبارت است از یافتن معتبرترین فروشندگان و تولیدکنندگان جهانی که شرایط مناسب در انجام تعهدات داشته باشند. مهمترین شرایط عبارتند از قیمت مناسب و رقابتی، زمان تحویل مناسب، شرایط و مقررات بانکی و نحوه ی پرداختی که با شرایط خاص کشور ما همسو و هماهنگ باشد. برای یافتن این منابع می توان از تجارب شخصی، سفارت خانه های خارجی در ایران و یا سفارت خانه های ایران در کشورهای خارجی، اتاق بازرگانی ایران، نمایشگاه های عمومی و تخصصی، مجلات و ماهنامه های اقتصادی و بازرگانی، وب سایت ها و اپلیکیشن ها یبه روز بین المملی برای یافتن توزع کنندگان بین المللی استفاده کرد. ایمن تجارت کارآمد با حضور در انواع نمایشگاه های بین المللی و شناخت بازارهای جهانی آماده تجارت از تمامی کشورهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه است.

نامه نگاری، درخواست قیمت و دریافت پیش فاکتور
معمولا ارتباط بین خریدار و فروشنده در گام اول با درخواست اطلاعات و قیمت آغاز می شود. برای درخواست یک قیمت دقیق و قابل رقابت در بازار جهانی خریدار موظف است اطلاعات کامل و دقیق در مورد کالای مورد نیاز خود را بداند. اطلاعاتی مانند جنس، نوع، گرید کالا، مواد تشکیل دهنده، موارد مصرف، مشخصات فنی و تخصصی. بهتر است بدو داشتن اطلاعات و مشخصات فنی اقدام به مکاتبات ننماییم. خریدار باید قبل از مکاتبات راجع به کالای مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کند.

بعد از اعلام قیمت و نهایی شدن شرایط معامله فروشنده اقدام به صدور پرفرما می کند. بر این اساس دریافت پیش فاکتور از فروشنده ازمراحل اولیه واردات کالاست.

ایمن تجارت کارآمد با تکیه بر تجربیات خود نیاز مشتریان خود را در طول سالیان شناخته و با کمک تیم تخصصی خود تلاش می کند زمان انجام پروسه واردات کالا برای مشتریان خود را کاهش دهد، با برآورد دقیق و صحیح هزینه ها و حقوق گمرکی مخصوص هر کالا برای مشتریان بتواند این هزینه ها را تا جایی که ممکن است کاهش دهد.

ثبت سفارش
در قدم بعدی خریدار ضمن ارائه پرفرما به وزارت بازرگانی که امروزه به صورت الکترونیکی در سامانه جامع تجارت به آدرس www. ntsw. ir انجام می شود، اقدام به ثبت سفارش می نماید. ثبت سفارش نوعی مجوز ورود برای کالاهای خارجی خریداری شده است.

مشاوره تخصصی در امور واردات و تجارت، انجام خرید خارجی، عقد قرارداد و چانه زنی های بازرگانی، انجام امور ترخیص از زمان ثبت سفارش تا خروج کالا از گمرک و حمل آن به انبار مشتری از جمله خدمات اساس شرکت ایمن تجارت کارآمد است.

حواله، انجام امور بانکی و سپردن وثایق لازم
پس از ثبت سفارش و تایید نهایی آن از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و اخذ مجوزهای لازم برای این امر از سازمان ها و وزارت خانه های ذی ربط قدم بعدی انجام امور بانکی و پرداخت ارزش کالا به فروشنده خارجی است. ایمن تجارت کارآمد به مشتریان خود پیشنهاد می دهد هیچ گاه قبل از تایید شدن ثبت سفارش کالای خود برای پرداخت هزینه خرید خود اقدام نکنند.

بیمه نمودن کالا (بیمه باربری)
بیمه نمودن کالا توسط خریدار با تنظیم فرم تقاضا ی بیمه نامه از یکی از شرکت های بیمه انجام می پذیرد.

حرکت دادن بار
الویت حمل کلیه کالاهای وارداتی کشور با وسایل نقلیه ایرانی است. طبق دستور العمل شورای عالی هماهنگی ترابری استفاده از ناوگان خارجی مشمول پرداخت ۴% جریمه می باشد.

بعد از بارگیری و تحویل کالا به شرکت حمل بین المللی ، کالا در جریان حمل قرار می گیرد و شرکت حمل با عبور از مسیرهای بین المللی کالا را به مرز کشور خریدار می رساند و آن را تخلیه و به مقامات بندری و گمرکی کشور خریدار تحویل می دهد. سپس کالا باید تا مراجعه صاحب کالا و یا نماینده وی برای ترخیص کالا نگهداری و حفاظت شود.

ترخیص کالا از گمرک

در زمانی که فرآیند ترخیص کالا صورت می گیرد، یکی از موارد ضروری، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده می باشد. ارزش کالاها از جمله اطلاعاتی است که یک ترخیص کار گمرک و یک تاجر با سابقه باید به آن توجه داشته باشند.
برای ترخیص کالا مراحل مختلفی طی می شود که یک بازرگان موفق نیاز به یک تیم ترخیصکاری باتجربه و متخصص در این امر را دارد. ایمن تجارت کار آمد با داشتن تیمی حرفه ای و با تجربه امور ترخیص شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

اولین مرحله از فرایند ترخیص کالا از گمرک تکمیل اظهار نامه واردات و ثبت آن به سیستم گمرک به صورت آنلاین هست.

پروسه ی ترخیص کالا بسیار پیچیده و تخصصی است و شرح آن در این مقاله ممکن نیست. از جمله مراحل ترخیص که برای هر کالای وارداتی صورت می گیرد مراحل ذیل می توان نام برد.

بازرسی
· اظهار کالا

· ارزیابی

· تعیین مسیر

· آزمایشگاه

· دریافت تایید اداره استاندارد در صورت اجباری بودن مجوز استاندارد.

· اجازه بارگیری و اخذ کد ساتا بانکی

· اعلان بار و دریافت کد انبار و صدور بیجک

· درب خروج و ترخیص کالا از گمرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس