رییس هیات عامل ایمیدرو : انجمن قطعه سازان صنعت فولاد باید ایجاد شود

رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران : انجمن قطعه سازان صنعت فولاد باید ایجاد شود
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: ساختار ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده است و فولادسازان هم باید ساختار ساخت داخل ایجاد کنند.
خداداد غریب پور در این مراسم که در برج میلاد تهران برگزار شد، بیان کرد: فولاد جزو افتخارات کشور است و این حوزه از نوامبر سال قبل چندین بار تاکنون تحریم شده است که نشانه اینست که خوب عمل کرده است.

کاهش ارزبری ۵۰۰ میلیون یورویی در اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد

وی ساخت داخل را جزو استراتژی های کشور دانست و بیان کرد: امروز اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد با یک تفاهم نامه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو بسته می شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برخی استانداردهای جهانی، بیان کرد: طول خطوط ریل فولاد به ۱۵۰ متر یعنی شش برابر قبل در دنیا رسیده است، وزن فولاد ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده و سبک تر شده است که نشانگر رقابت بالا در این حوزه است.

غریب پور، جهت گیری نظام را حمایت از ساخت داخل به عنوان یک راهبرد بر اساس منویات مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت: رییس جمهور و وزیر صمت هم به این‌مهم توجه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اضافه کرد: ۹۵ درصد آب مصرفی در صنعت فولاد بازیابی می شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: اطلاعات دقیق از میزان نیاز واحدها و اطلاعات لازم در خصوص توان ساخت داخل را در حوزه فولاد باید به دست آوریم.

ساختار ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده است

غریب پور، فولاد را از ظرفیت های درخشان کشور دانست که دشمن آن را بشدت مورد حمله قرار داده است و بیان کرد: ساختار ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده است و فولادسازان هم باید ساختار ساخت داخل ایجاد کنند.

انجمن قطعه سازان صنعت فولاد باید ایجاد بشود

وی با تصریح بر اینکه تفاهم نامه های امسال در حوزه ساخت تجهیزات فیزیکی است، گفت: انجمن قطعه سازان صنعت فولاد همانند انجمن تولیدکنندگان فولاد باید ایجاد بشود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شرکت ملی فولاد ایران روی ساخت کمپرسور که یکی از سخت ترین کارهاست به کمک یکی از شرکت های داخل، کار می کنیم و فولاد هرمزگان سمینار ریخته گری برگزار کرده است که این کارها امیدوار کننده است.

غریب پور ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان فولاد، جشنواره و نمایشگاه خود را از یک رویداد مقطعی به یک رویداد دائمی ارتقا داده است و قطعه سازان نیز اینگونه کارها انجام دهند.

وی همچنین با اعلام اینکه دولت در وزارت صمت، معاون علمی و فناوری و… تسهیل کننده کار ها خواهد بود، گفت: در ایمیدرو یک‌مجموعه استارت اپی را راه انداختیم.

شرکتهای فولادی ریسک فعالیت شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی را بپوشانند

غریب پور همچنین بیان کرد: شرکتهای فولادی ریسک فعالیت شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی را بپوشانند و شرکتهایی که کار علمی می کنند را مورد حمایت قرار دهند.

گفتنی است که در بخش اول این مراسم ۳ تفاهم نامه مختلف به صورت جداگانه میان ۶ بخش مختلف در راستای حمایت از داخلی سازی و ساخت داخل به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس