سهم ۷۵.۴ درصدی صنعت از اشتغال جدید ایجاده شده در روستاها

هر چند بیش از نیمی از اشتغال روستایی در بخش کشاورزی است ولیکن بخش صنعت بیشترین سهم از اشتغال جدید روستایی (۷۵.۴ ) را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات سامانه « کارا» تا پایان خرداد ماه سال 98،  بیش از 95 هزار طرح از تسهیلات این قانون بهره مند شده اند و اعتبار بانکی برای طرح های اشتغالزا دریافت کردند که به تفکیک 60درصد این طرح ها مربوط به بخش های اقتصادی می باشند که از سوی دستگاه های اجرایی معرفی شدند و ما بقی آن شامل 26 درصد طرح های مربوط به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی و 14 درصد مربوط به طرح های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در جامعه آماری گزارش شده لحاظ نگردیده است.

 تا پایان خرداد ماه 98 بیش از 40860 طرح از سوی کمیته نظات استان ها و شهرستان ها مورد نظارت و پایش قرار گرفته است که بیشترین سهم مربوطه به استان های خراسان شمالی،خراسان رضوی، گیلان و ایلام و گلستان بوده است و کمترین آن ها مربوط به استان های قم، البرز،سمنان ،تهران و اصفهان می باشد.

البته رتبه بندی  استان هااز این منظر نمی تواند معیار مناسبی برای عملکرد نظارتی استان ها باشد و نیازمند این است که با تعداد طرح های قرار داد منعقد شده و پرداخت شده هر استان، مورد قضاوت قرارگیرد.

 دلایل مشارکت کمتر و یا سهم پایین تر برخی از استان ها در پایش و مطالعه میدانی به شرح ذیل می باشد:

وجود طرح های بزرگ یا متوسط مصوب شده استان

شرایط جوی و اقلیمی در استان های کوهستانی و صعب العبور

وجود محدودیت برای تدارک لجستیکی در انجام مطالعه میدانی و بازدید ها

محدودیت نیروی انسانی لازم در برخی استان

 محدودیت در تأمین هزینه های نظارت و عدم پیش بینی آن در آیین نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس