صادرات خرما ۲۰ درصد افزایش یافت

یک مقام مسئول گفت: تاکنون ۲۰۰ هزارتن خرما به بازار‌های هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ابوالقاسم حسن پور مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 20 درصدی صادرات خرما خبر داد و گفت: براساس آخرین برآوردها تاکنون 200 هزارتن خرما به بازارهای هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 تا 20 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ از مجموع 7.5 میلیون تن صادرات خرما در جهان، 10 درصد این میزان، از ایران صادر می شود.

حسن پور ادامه داد: تولید خرما در سال زراعی 95-96 با افزایش 5 تا 6 درصدی به یک میلیون تن افزایش یافته است .

این مقام مسئول سطح زیر کشت باغات خرما 250 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: همچنین 10 تا 12 هزار هکتار باغات جدید احداث شده است که در سال های آتی محصول این باغات به میزان تولید خرمای کشور افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران دومین تولید کننده خرما در جهان به شمار می رود، بیان کرد: براین اساس ایران یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان مهم خرما در دنیا محسوب می شود.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با اشاره به اینکه نرخ 18 تا 20 هزارتومانی خرما در بازار صحت ندارد، تصریح کرد: هر کیلو خرما مضافتی به طور متوسط با نرخ 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان از باغداران خریداری و با قیمت 7 تا 8 هزار تومان در بازار عرضه می شود که این قیمت واقعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس