صادرات فولاد در بحران

حجم صادرات فولادسازان بزرگ کشور در دوره سه‌ماهه نخست سال ۹۹، با کاهش شدید ۴۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به ۹۰۱ هزار و ۱۲۶ تن رسید.معدن

 در دوره سه‌ماهه نخست سال گذشته، حجم صادرات فولاد کشور، بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن بود. گفتنی است انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اوایل اردیبهشت ماه در نامه‌ای به وزارت صمت، نسبت به کاهش صادرات فولاد و کاهش درآمدهای ارزی صنعت فولاد اعلام خطر کرده بود. آمارهای تازه، صحت برآوردهای پیشین انجمن فولاد را نشان می‌دهد.

آخرین آمار منتشر شده از صادرات تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور حاکی از این است که صادرات شمش فولادی با کاهش ۳۲ درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال ۹۸، به ۶۰۵ هزار و ۷۵۷ تن رسیده است.

صادرات اسلب شرکت‌های بزرگ فولادی نیز در سه ماهه نخست امسال، ۲۰۴ هزار و ۴۸۷ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، کاهش شدید و نگران‌کننده ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در مجموع در سه ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی فولادسازان بزرگ کشور، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳ درصد کاهش یافته و به ۸۱۰ هزار و ۲۴۴ تن رسیده است.

کاهش صادرات محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ فولادی کشور که در سه ماهه نخست سال گذشته، بیش از ۲۴۹ هزار تن بوده، در سه ماهه نخست امسال با کاهش ۶۴ درصدی به ۹۰ هزار و ۸۸۲ تن رسیده است.

نگاهی به جزییات آمارها که در جدول زیر آمده است به وضوح نگران‌کننده بودن وضعیت صادرات فولاد کشور را نشان می‌دهد. کاهش صادرات فولاد در شرایطی صورت می‌گیرد که به دلیل تحریم‌های خصمانه دولت امریکا، کشور به درآمدهای ارزی حاصل صادرات غیرنفتی نیاز مبرمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس