صادرات ۹۰ درصدی مجتمع فولادی آتیه خلیج فارس

مدیرعامل فولاد آتیه خلیج‌فارس در ارتباط با وضعیت ایجاد اشتغال این مجتمع گفت: در این واحد صنعتی ۳۵۰ نفر مشغول به کار هستند و به دنبال آن هستیم تا سال آینده ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به این تعداد افزوده شود.

عزیز قنواتی، مدیرعامل فولاد آتیه خلیج فارس در ارتباط با تولید محصولات گفت: امسال نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را شاهد بودیم و نگاه ما در ‌چشم‌انداز ۱۴۰۴ رسیدن به ظرفیت اسمی ۴۵۰ هزار تن است.

قنوانی در ارتباط با اشتغال‌زایی در فولاد آتیه خلیج‌فارس گفت: در این مجموعه برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌ ایجاد شده و ما به دنبال این هستیم که تا سال آینده ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به این تعداد افزوده شود.

وی در ادامه مهم‌ترین مشکلات حوزه فولاد را سرمایه‌ در گردش، نقدینگی و تامین مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: اگر این نیاز از طریق نظام بانکی تامین نشود فولادسازان به سمت فروش اعتباری می‌روند، زیرا اکنون بازار کشش خرید نقدی را ندارد و به سمت عرضه در بورس به صورت اعتباری خواهد رفت.

مدیرعامل فولاد آتیه جنوب خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی ما به تحریم ارتباطی نداشته و داخلی است و نیاز است تا دولت به سرمایه‌ در گردش توجه کرده و مواد اولیه را تامین کند. یکی از مشکلات نظام بانکی را عدم تمایل بانک‌ها به سوق دادن نقدینگی به‌سوی واحدهای تولید است. دولت باید با اختصاص بودجه به این واحدها کمک کرده تا سرمایه در گردش آنها تامین شود در نتیجه این واحدها با خرید قطعات موردنیاز خود به افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

قنواتی یکی از موارد لازم و ضروری برای هر واحد نوردی و تولیدی را رعایت قوانین و مقررات HSE دانست و گفت: ما در این زمینه کلیه الزامات و قوانین و آموزش را رعایت می‌کنیم و هدف ما استفاده از تجهیزات مناسب و بهره‌گیری از آخرین متد و روش‌های HSE موردنیاز صنعت و نورد و فولاد به‌منظور کاهش حوادث روحی روانی و جسمی نیروهای خود در مجموعه است.

وی در پاسخ به این سوال که چه سیاست‌گذاری‌هایی در بخش فولاد مغفول مانده که باید به آنها رسیدگی شود تصریح کرد: تکمیل زنجیره فولاد و وضع قوانین و مقررات انگیزشی و ثبات بعضی از این قوانین، اقدام عملی در جهت رونق تولید و همچنین توجه عملی مسئولان به واحدهای تولیدی و پرهیز از شعار‌زدگی ازجمله مهم‌ترین چالش‌های موجود در سیاست‌گذاری هستند و با حل این مشکلات می‌توانیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم.

بومی‌سازی ۹۵ درصد قطعات

قنواتی با اشاره به بهره‌گیری از توان داخلی در تولید تجهیزات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد قطعات ما بومی است، به فناوری خارجی‌ها نیازی نداریم.

مشوق‌های صادراتی برای رونق صادرات

قنوانی وضعیت صادرات در حوزه فولاد را خوب ارزیابی کرد و افزود: ما امسال می‌توانیم رشد صادرات خود را بیشتر کنیم و این قضیه نیازمند آن است که با تعامل و همکاری به ایجاد قوانین و مقررات، مزیت‌های انگیزشی و مشوق‌های صادراتی به رونق صادرات و کسب بازارهای جدید بیندیشم. مجتمع فولاد آتیه خلیج‌فارس بیش از ۹۰ درصد محصولات تولیدی خود را صادر می‌کند.

وی توجه به ظرفیت بازارهای اطراف کشورمان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای در اختیار گرفتن این ظرفیت نیازمند یک عزم ملی، همدلی و هم‌زبانی برای رفع مشکلات بخش خصوصی هستیم.

مدیرعامل فولاد آتیه خلیج‌فارس در ادامه به موضوع تامین مواد اولیه پرداخت و گفت: در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی نداریم و سیاست‌گذاری دولت و همچنین صادرکنندگان باید توجه به داخل باشد و در صورت تامین نیاز داخلی کار صادرات را انجام دهند.

وی در ادامه به وضع عوارض ۲۵ درصدی در صادرات سنگ‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: هدف از اجرای این قانون تامین مواد اولیه فولادسازان است و درصورتی‌که فولادسازان بخواهند مواد خام صادر کنند نوردی‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد.

قنوانی گفت: دولت باید در سیاست‌گذاری‌های خود تامین زنجیره تامین مواد اولیه را به‌صورت کامل در نظر بگیرد تا بتوانیم محصول نهایی را صادر کنیم.

عرضه توانمندی‌‌های در جشنواره فولاد

مدیرعامل فولاد آتیه خلیج‌فارس در پایان برگزاری نمایشگاه فولاد را خوب ارزیابی کرد و افزود: از برگزارکنندگان این نمایشگاه تشکر می‌کنم و امیدوارم توجه خاص و حمایت ویژه در حمایت از این نمایشگاه صورت بگیرد. وی همچنین برگزاری این نمایشگاه فرصتی را دانست تا فولادسازان از توانمندی‌ها و قابلیت‌های یکدیگر مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس