افزایش ۱۵٫۸ درصدی جواز تاسیس صنعتی در مقایسه با سال گذشته

۱۷ هزار و ۵۴ جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با هشت ماه پارسال، ۱۵.۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ برای جواز های تاسیس صنعتی در هشت ماه امسال پیش بینی اشتغال ۳۹۴ هزار و ۹۲۱ نفری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۴.۲ درصدی روبه رو بوده است.
همچنین پروانه بهره برداری صنعتی صادره در هشت ماه امسال ۳ هزار و ۹۶۰ فقره بوده و با توجه به صدور ۳ هزار و ۸۱۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در هشت ماه ۱۳۹۷، افزایش ۳.۹ درصدی داشته است.
در حوزه تجارت خارجی نیز در هشت ماه امسال ۴ هزار و ۹۴۲ کارت بازرگانی صادر شد که حاکی از افزایش ۳.۵ درصدی در این حوزه است.

گواهی های امضای الکترونیکی نیز در بخش تجارت الکترونیک افزایش ۶۰.۹ درصدی در هشت ماه امسال را شاهد بود. در این حوزه در هشت ماه امسال، یکصد هزار و ۱۰ گواهی امضای الکترونیکی صادر شد.

اما در حوزه نرم افزار نیز با اهتمامی که وجود داشت با افزایش ۳۱.۳ درصدی صدور پروانه های بهره برداری نرم افزار روبه رو بودیم. در این حوزه در هشت ماهه امسال ۲۱ فقره و در هشت ماه پارسال ۱۶ فقره پروانه بهره برداری نرم افزار صادر شد.

میزان اشتغال پیش بینی شده این پروانه های بهره برداری نرم افزار در هشت ماه امسال ۴ هزار و ۷۷۴ نفر و در هشت ماه پارسال ۵۹۲ نفر بوده که افزایش ۷۰۶.۴ درصدی داشته است.

افزایش ۱۴.۷ صدور جواز خدمات فنی و مهندسی
صدور جواز خدمات فنی و مهندسی نیز در حوزه پژوهش، فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه نیز افزایش ۱۴.۷ درصدی داشت.
در هشت ماه امسال ۲۱۸ و در هشت ماه پارسال ۱۹۰ جواز خدمات فنی و مهندسی صادر شد.
همچنین با توجه به صدور ۱۱۱ پروانه فنی و مهندسی در هشت ماه امسال، صدور این پروانه نیز افزایش ۰.۹ درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس