طلا در پایین ترین قیمت چند روز اخیر

اقتصادنیوز: با وجود رشد روز افزون قیمت طلا در روز های اخیر طلا در یک سراشیبی سقوط قرار گرفته و در حال کاهش قیمت می باشد. این موضوع باعث شده تا طلا در پایین ترین قیمت خود در چند روز گذشته قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  با وجود رشد روز افزون قیمت طلا در روز های اخیر طلا در یک سراشیبی سقوط قرار گرفته و در حال کاهش قیمت می باشد. این موضوع باعث شده تا طلا در پایین ترین قیمت خود در چند روز گذشته قرار بگیرد.

پس از رسیدن دوباره قیمت طلا به ۱۸۰۰ دلار در صبح روز گذشته، از عصر دیروز طلا روندی نزولی را شروع کرد. این روند نزولی تا امروز نیز ادامه داشت و قیمت طلا را تا ۱۷۹۰ دلار پایین آورد.

به نظر می رسد یکی از مهم ترین دلایل کاهش قیمت طلا عدم تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا در قیمت های بالای ۱۸۰۰ دلار می باشد که تقاضا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

همچنین تمایل برای خرید طلای زیر ۱۸۰۰ دلار شدید است که از ریزش شدید قیمت طلا جلوگیری کرده  و آن را در همین محدوده نگه می دارد.

با توجه به این شرایط تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در دارایی های ریسک پذیر مانند بازار سهام افزایش یافته است که تاثیری منفی بر روی قیمت طلا می گذارد.

باید توجه کرد که هنوز انتظار می رود قیمت طلا رشد کرده و به سطوح جدیدی نیز دست پیدا کند اما پیش بینی می شود که سرعت رشد آن کاهش یافته و زمان بیشتری برای این افزایش قیمت نیاز دارد.این مطلب برایم مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس