مالیات بر ارزش افزوده برای کالای تولید داخل در دنیا مرسوم نیست

به گفته بابک عابدین نباید از تولید صادراتی در هیچ مرحله ای مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود؛ این رویه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست

بابک عابدین در گفتگو با خبرنگار در مورد چالش های این صنعت گفت: با مقایسه شرایط کشورمان با جهان در میابیم مالیات بر ارزش افزوده مربوط به کالایی می شود که خام نیست در حالیکه منطق حکم می کند محدودیت صادرات تنها منحصربه مواد خام باشد.

وی افزود به طور کلی نباید از کالای تولید داخلی کشور در هیچ مرحله ای مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود؛ این رویه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

عابدین با ذکر این مهم که ما با همه دنیا مراوده تجاری داریم، گفت: از هرجایی که سفارش و واردات داشته ایم، هرگز مالیات بر ارزش افزوده اعمال نشده است؛ چون درتجارت جهانی اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای کالای صادراتی خلاف عرف تجارت است.

عابدین همچنین اعلام کرد: طی دو تا سه هفته اخیر واردات ماشین آلات خطوط تولید صنعت چاپ و بسته بندی از دریافت ارز نیمایی کنار گذاشته شده است؛ در واقع فعالان این حوزه پس از ثبت سفارش و ایجاد تعهد، در مرحله تخصیص ارز در سامانه نیما با این ممنوعیت تخصیص ارز مواجه شده اند.

وی بیان داشت: این مساله هزینه بسیار بالایی بر دوش این صنعت می گذارد و ادامه فعالیت این حوزه را مختل می کند.

این فعال حوزه چاپ و بسته بندی اذعان داشت: اگر در پی رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه صادرات هستیم ضروری است جایگاه ویژه تامین ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید را مشخص کرده و موانع آن را برطرف کنیم.  

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی بیان داشت:محدودیت های صادراتی برای کالای تولیدی در صنایع زیردست، یک کار تحمیلی و به ضرر تولید است و به صادرات کشور ضربه می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس