متقاضیان هلدینگ کشاورزی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: متقاضیان مراکز پشتیبانی (هلدینگ) کشاورزی تسهیلات بانکی ویژه با سود ۱۵ درصد دریافت می‌کنند.
سعید سعادت روز شنبه در بازدید از گروه محیط زیست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز که به منظور توسعه و تعامل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها صورت گرفت، با اشاره به اهمیت تولید محصول گواهی شده، بر تخفیف ۹۵ درصدی در پرداخت کارمزد صدور پروانه تاکید کرد.

وی همچنین به تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه سهم بیمه گذار، صدور و تمدید تمام مجوزها و تخصیص اعتبارات و استمهال تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی با اولویت محصول گواهی شده تاکید کرد.

سعادت افزود: همکاری و هماهنگی به منظور استفاده از ظرفیت تعاونی های روستایی و فعال کردن اتحادیه های آن برای تشکیل هلدینگ ها برای تولید محصول گواهی شده و اخذ نشان حد مجاز آلاینده ها یکی دیگر از ضروریات در این بخش است.

در این نشست همچنین مهندس بشیری، سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن اشاره به استانداردها و نظام ایمنی زیستی در روند صدور پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی گفت: این گروه اقدام به آموزش ۲۹ نفر مدیرکنترل کیفی محصولات کشاورزی کرده است.

بشیری افزود: همچنین با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به آموزش ۴۰ نفر ازکارشناسان مروجین پهنه و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی در استان کرده است.

وی بیان داشت: برای پایش شاخص های پایداری ،آلایند ها ،مدیریت پسماند و پساب ها در بخش کشاورزی با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی تا کنون سیستم تصفیه خانه پساب ۶ واحد از ۱۸ واحد دامداری مشمول به بهره برداری رسیده است.

بشیری اظهار داشت: متقاضیان می توانند با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ ۱۵ درصد با اولویت ایجاد تصفیه خانه در حوزه دام وکشت محصولات گواهی شده در گلخانه ها اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس