مشکل ۱۲۰۰ واحد تولیدی در پرداخت حقوق ها

وزیر صمت عنوان کرد: هم‌اکنون هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی کشور برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجهند که مشکل آنها در ستاد تسهیل، استانداری‌ها و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های مختلف بررسی شد.

رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی رازی شهرضا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که واحدهای تولیدی مشکل‌دار را به چرخه تولید بازگردانیم، اظهار داشت: مسائل و مشکلات قابل حل صنایع و واحدهای تولیدی کشور را بطور جدی پیگیری می‌کنیم و از هر طریق ممکن از جمله اعطای تسهیلات، استمهال، تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه درصدد رفع مشکلات آنها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی با مسائلی فراتر از این موارد درگیرند و به نوسازی فناوری و خطوط تولید، پیداکردن بازار و رفع مشکلات سهامداری نیاز دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی کشور برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجهند که مشکل آنها در ستاد تسهیل، استانداری‌ها و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.

رحمانی همچنین با اشاره به وظایف وزارت تحت امر خود در راستای رفع آلودگی هوا خاطرنشان کرد: تکلیف خود می دانیم که در حوزه صنعت کشور، از عوامل آلوده‌کننده هوا کم کنیم.

وی ادامه داد: امسال بخشی از خودروهای قدیمی از رده خارج و خودروهای جدید، کم مصرف و غیرآلاینده جایگزین آنها می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیگیری جدی این اقدام در سال‌های آینده تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت برای گازسوز کردن خودروهای عمومی در روزهای گذشته امضا کردیم و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه‌جویی به این امر اختصاص یافت.

رحمانی تاکید کرد: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا ، تکلیف قانونی داریم تا ۱۰ درصد از تولید موتورسیکلت‌ها در کشور، برقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس