ممنوعیت واردات کالاهای ممنوعه

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اجرای طرح اصلاح تغییر قیمت بنزین گفت: اجرای این طرح مانع از تغییر در سیاست‌های پیشین وزارت صمت در واردات کالاهای ممنوعه نیست و سیاست‌های وزارت صمت در 7 محور و با توجه ویژه به حمایت از ساخت و تولید داخل اجرا خواهد شد.

عباس قبادی در نهمین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار امروز چهارشنبه 6 آذرماه گفت: در نهمین روز از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، تاکنون فضای غیرمتعارف و غیرمعمولی را در بازار مشاهده نکرده‌ایم و در رصد بازار مشاهده خواهید کرد که تقریبا متناظر با همین شرایط سال‌های گذشته هم در کشور بوده است.

وی ادامه داد: در بعضی از فصول سال مصرف برخی از کالاها افزایش می‌یابد و تولید بعضی از کالاها با نوساناتی مواجه است ؛ در این مقطع سال گوجه فرنگی مصرف و نرخ آن افزایش پیدا می کند، چرا که در اکثر کشور این محصول خیلی کم برداشت می شود و تا 2 هفته آینده با آغاز برداشت محصول در مناطق جنوبی، بازار شرایط بهتری خواهد گرفت.

وی درباره دیگر نرخ دیگر کالا ها گفت: تغییر قیمت بنزین اگرچه تاثیر گذار است و باید بپذیریم که هزار تن، تبدیل به 1500 تن در بخش سهمیه بندی شده است ولی افزایش قیمت در کالاهایی که در سفره مردم هستند، تاثیر زیادی نداشته است.

آخرین افزایش قیمت برخی کالاها در 4 ماه گذشته بوده است

قبادی توضیح داد: در نشست های گذشته به سازمان حمایت تکلیف کرده ایم با بررسی کارشناسی اعلام کنند که اگر قرار است افزایش نرخی را بپذیریم؛ بپذیریرم و قرار نیست که رفتار ما با بازار رفتار غیر واقعی و غیر اقتصادی باشد، بنا نیست که سرکوب قیمت و حرکت برخلاف چارچوب و اصول بازار را انجام دهیم، اما در شرایط فعلی اتفاقی نیافتاده است که موجب افزایش قیمت کالا شود.

معاون بازرگانی وزرات صمت با اشاره به عرضه روزانه بعضی از کالاها بیان کرد: در بخش لبنیات که به صورت روزانه عرضه می شود، هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و در میوه و مرکبات هم افزایش قیمت قابل توجه نبوده است.

قبادی درباره بازرسی و نظارت بر بازار توضیح داد: سامانه 124 به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایت مردم است،نظارت های بازرسان نسبت به روزهای گذشته چندبرابر شده است ولی براساس آمار و تشکیل پرونده هایی که انجام شده است، تعداد بازرسی ها گواهی می دهد که تلاشها چند برابر ماه های قبل شده است.

اختصاص سهمیه بنزین به گروه‌های هدف

دبیرستاد تنظیم بازار بیان کرد: تلاش این است که سهمیه بنزین وانت بار ها را طوری جلو ببریم که بتوانیم رضایت آنها را جلب کنیم و به اندازه ای که پیمایش دارند به آنها سهمیه اختصاص یابد.

ممنوعیت کالاهای ممنوعه ادامه دارد

دبیرستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت کالاهای ممنوعه برطرف نشده است و همچنان سیاست حمایت از تولید و ساخت داخل در وزارت صمت اجرا می شود و واردات کالاهای ممنوعه آزاد نشده است .

او ادامه داد: تمام کالاهایی که در سفره مردم هستند واگر نیاز مردم کشور باشد از قبل هم نیاز کشور بوده است واردات آن آزاد بوده است .

قبادی گفت: کالاهایی که در گروه 2 و 4 هستند هیچ تغییری در سیاست نداشته و سیاست اعمالی آنها همانند قبل اجرا می شود.

واردات برنج برنامه ریزی شده است

قبادی با اشاره به واردات برنج به کشور گفت: امسال بیش از سال های گذشته واردات برنج به کشور داشته انجام شده است و امسال نزدیک به یک میلیون تن شلتوک در خوزستان تولید شده است که بیش از 600 هزار تن آن استحصال می شود .

او ادامه داد: شرایط تولید و ذخیره برنج کشور در ده سال گذشته بی‌نظیر بوده است .

وی بیان کرد: واردات برنج، برنامه‌ریزی شده از قبل است و براساس همان برنامه واردات آن انجام خواهد شد.

قبادی گفت: واردات برنج براساس اعلام واحد تامین و عرضه کشور انجام خواهدشد و اجرای طرح بنزین برنامه و سیاست های قبلی را تغییر نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس