نان های حجیم و نیمه حجیم، مشمول استاندارد تشویقی هستند

داود کارگرزاده، مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: ماشین آلات، وسایل و تجهیزات خط تولید نان های حجیم و نیمه حجیم به شماره استاندارد ملی 5649؛ مشمول استاندارد اجباری است اما نان های حجیم و نیمه حجیم مشمول استاندارد تشویقی هستند.

وی افزود: بر این اساس درخواست واحد تولیدی، برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، این اداره کل ، نسبت به انجام فرآیند بازرسی و نمونه برداری از محصولات واحد تولیدی متقاضی اقدام می کندکه در صورت انطباق فرآورده با استاندارد ملی مربوطه و مناسب بودن شرایط تولید واحد، نسبت به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی به فرآورده مذکور اقدام می شود.

مدیر کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر، این استان دارای یک واحد تولیدی فعال در زمینه نان های حجیم بوده که تحت کنترل و نظارت این اداره کل قرار دارد . کارگرزاده بیان کرد : کارشناسان این اداره کل، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی آرد استان را در برنامه کاری خود قرار داده و بر کیفیت آردهای تولیدی مطابق با استاندارد ملی نظارت می کنند .

وی تصریح کرد: در صورت عدم انطباق فرآورده با استاندارد ملی مربوطه، تذکر و اخطارهای لازم به واحد تولیدی مربوطه اعلام می شود و در نهایت، مطابق با مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با واحدهای تولیدی متخلف برخورد های لازم صورت می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس