نایب رییس هیات رییسه سندیکای بیمه‌گران : تمرکز بر توان نیروهای استانی صنعت بیمه

گروه بنگاه‌ها – دکترعلی جباری، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: متعهدترین، دلسوزترین و متخصص‌ترین نیروهای صنعت بیمه در شعب و مراکز استان‌های صنعت بیمه قرار گرفته‌اند و اعضای شورای هماهنگی استان‌ها جزو همین نیروها هستند.

جباری افزود: رویکرد هیات رییسه و دبیرکل  سندیکا، توسعه ماموریت‌ها و خدمات سندیکا در ۵ محور اصلی برای اعضاء قرارگرفته است.

نقش کلیدی مدیران استان‌ها، روسای شعب و نمایندگان پرتلاش در بهبود عملکرد صنعت بیمه کشور، غیرقابل انکار است.

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور، نایب رییس هیات رییسه سندیکای بیمه گران ایران اعلام کرد: یکی از ارکان توسعه همه جانبه کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صنعت بیمه است. صنعتی که نقش چشم‌گیری در بهبود و ثبات اقتصاد ملی ایفا می‌کند و در یک سال و نیم اخیر نیز با وجود بحران‌های مختلفی که در کشور اتفاق افتاده است، این صنعت نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

دکتر علی جباری در سومین گردهمایی سراسر هیات رییسه شورای هماهنگی استان‌ها که با حضور رییس کل بیمه مرکزی، تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه، دبیرکل سندیکا، اعضای هیات رییسه سندیکا و اعضای هیات رییسه شوراهای هماهنگی استان‌ها در تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های رییس کل بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکای بیمه گران شوراهای هماهنگی در حال حاضر به صورت رسمی و قانونی در اساسنامه سندیکا جزو ارکان آن گنجانده شده و این مهم در شورای‌عالی بیمه هم به تصویب رسیده است.

وی در ادامه افزود: با تغییراتی که در اساسنامه سندیکا صورت گرفت، صندوق تامین خسارت‌های بدنی عضو سندیکای بیمه‌گران شده؛ در حقیقت با تلاش بی‌شائبه همکاران در سندیکا خانواده صنعت بیمه در جهت هم افزایی و ارائه خدمات به هموطنان، در کنار هم و منسجم قرار گرفته اند. در همین راستا انتخابات هیات رییسه شوراها نیز در استان‌ها به خوبی برگزار شد.

نایب رییس هیات رییسه سندیکای بیمه گران ایران اظهارکرد: بر اساس تبصره ماده ۳ اساسنامه، وجود و فعالیت شوراهای هماهنگی در استان‌ها تبدیل به قانون شده و یک رکن رسمی است که می‌تواند اهداف، تصمیمات و خط مشی‌های سندیکا را که دبیرکل سندیکای بیمه‌گران به آنها ابلاغ می کند اجرایی کنند، که در گذشته به جهت خلاء‌های قانونی، شوراهای هماهنگی از قدرت کامل برخوردار نبودند و این کارایی و اثربخشی را نداشتند که اخیرا این مهم به خوبی در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه رتبه جهانی اقتصاد کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی و دشمنان ایران متاسفانه در سال ۹۷ تقلیل یافته است، گفت: با این وجود رتبه جهانی صنعت بیمه در سال ۹۷ بهبود یافته و از رتبه ۴۲ به رتبه ۳۹ ارتقاء پیدا کرده که نشان دهنده جهت‌گیری درست این صنعت بوده که به سمت پویایی، توسعه و ایفای نقش موثر در اقتصاد کشور است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی تصریح کرد: نرخ رشد حق بیمه تولیدی کشور در سال ۹۷ معادل ۶/۳۱ درصد بوده و حق بیمه سرانه از ۲/۴ میلیون ریال به ۵/۵ میلیون ریال رسیده که با توجه به شاخص‌های کلان اقتصادی کشور، رشد بسیار خوبی است و حاکی از بهبود این شاخص‌ها در سال مزبور به سنوات گذشته است.

جباری عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی اقشار مختلف جامعه، صنعت بیمه ناچار و ناگزیر به کاهش قیمت تمام شده کلیه محصولات خود به ویژه در رشته بیمه‌نامه شخص ثالث است. بنابراین یکی از الزامات توسعه ضریب نفوذ بیمه را در کاهش قیمت تمام شده پوشش‌های بیمه‌ای، به روش‌های مختلف از جمله کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه منابع مالی و اقتصادی شرکت‌های بیمه است، چرا که در بیمه‌نامه شخص ثالث، خسارتی که صندوق تامین خسارت‌های بدنی و صنعت بیمه پرداخت می‌کند، سهم از کل خسارت آن افزون بر ۵۵ درصد خسارت صنعت بیمه است و یا در تولید حق بیمه نزدیک به ۴۰ درصد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در حوزه بیمه‌نامه شخص ثالث است، بنابراین با توجه به آمار بالای فقدان بیمه‌نامه در تعدادی از گروه‌های وسایط نقلیه، ضرورت کاهش قیمت تمام شده بیش از پیش احساس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس